Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Behringer DX2000 Kanaal kapot

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio
Auteur Bericht
evilid

BerichtGeplaatst: Zo 27 Apr 2014, 12:58    Onderwerp: Behringer DX2000 Kanaal kapot Reageer met quote

Beste Leden,

Sinds vandaag doet het zesde kanaal van mijn DX2000 het niet meer. Althans, één van de twee kanalen doet het niet meer. Rechts doet het prima, maar links speelt heel zacht, of zelfs niet.

Hij heeft het altijd prima gedaan en dit probleem is vanzelf opgetreden. Nu heb ik de mengtafel open geschroefd om te kijken of er misschien iets los was op de printplaat of wat dan ook, maar ik kan niks vinden.

Het probleem zit hem niet in de fader, want ik heb de faders al uitgewisseld, en dan doet de fader het prima.

Weet iemand, die misschien een dergelijk probleem kent of heeft gehad, een oplossing voor mijn probleem, of moet ik het kanaal als verloren beschouwen Sad ?

Een aantal foto's:
http://puu.sh/8npwU.jpg
http://puu.sh/8npBf.jpg
http://puu.sh/8npCz.jpg

Tot voor kort (ik heb hem voor vandaag een week niet gebruikt) deed hij het prima, dus aan mijn configuratie ligt het ook niet. Het is ook echt alleen het witte stekkertje van dat specifieke kanaal. Echter is het zowel het witte stekkertje bij de Line-ingang, als bij de CD ingang die het niet doet (twee witte stekkertjes dus).

Alvast vriendelijk bedankt,

Groeten,

Joost
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo 27 Apr 2014, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

Kabels onderling gewisseld ?, kijken of het aan het kabeltje ligt
Andere kanalen met dezelfde sturing en dezelfde kabels doen het wel?.
Jo ja, misschien een opampje overleden. Dam met een scope of zo gaan meten waar het signaal blijft, verdwijnt!
evilid

BerichtGeplaatst: Zo 27 Apr 2014, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de kabels al eens omgewisseld, daar zit het probleem niet. Wat bedoel je met dat doormeten, de zin is een mijn ogen in beetje krom.
Naar boven
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo 27 Apr 2014, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoel met doormeten:
Je zet er een signaal op aan de ingang.
Dan volg je het van de ene ingang van een circuit naar de uitgang van dat circuit.
Op een gegeven moment zie je niks meer, en dan is dat het punt waar het fout is gegaan.
evilid

BerichtGeplaatst: Zo 27 Apr 2014, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Toevallig iemand in de buurt van Roosendaal (Noord-Brabant) die mij hierbij kan helpen. Ik ben niet zo'n technisch wonder.
Naar boven
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: