Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

Contactdozen en adapters

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Elektronica algemeen
Auteur Bericht
xamxam123

BerichtGeplaatst: Wo 7 Jun 2017, 16:15    Onderwerp: Contactdozen en adapters Reageer met quote

Ik zet 's morgens altijd de schakelaar van een contactdoos aan die aan is gesloten op de netstroom. In die contactdoos zit een printer en nog een verlengsnoer/contactdoos. In die volgende contactdoos zitten 3 externe HDD"s.

Wat er nu opeens gebeurt is dat elke morgen er een stop doorslaat direct wanneer ik de schakelaar van de 1e contactdoos aanzet (zo'n rood schakelaartje).

Nu is er vandaag iemand voor geweest en die beweert dat het komt door de drie adapters van de HDD''s. Hij zegt dat die adapters bij het opstarten een piekstroom vragen en daardoor de stop doorslaat.

Is dat mogelijk of praat deze man onzin?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
smd_lover
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Wo 7 Jun 2017, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Piekstroom zou misschien kunnen maar lijkt minder voor de hand liggen omdat het maar adaptertjes zijn.

Is je "stop" een alamat? Dan kan het ook een aardlek zijn (aardlekschakelaar) waarop hij reageert.

Je kan 1 of 2 adapters eruit laten en dan testen wat er gebeurt.
xamxam123

BerichtGeplaatst: Do 8 Jun 2017, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

We hebben een Halmat stoppenkast.
Ik zal die test eens uitvoeren, dus maar 1 adapter erin.

Als dit een probleem blijft, dan moet ik alles laten draaien door de nacht heen (wat zonde is, want door ziekte slaap ik 12 uur)

En bovendien heb ik nu in elk geval al 5 HDD's .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Elektronica algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: