Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

De mislukte Car Kit

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio
Auteur Bericht
Mandy

BerichtGeplaatst: Zo 27 Jun 2004, 12:07    Onderwerp: De mislukte Car Kit Reageer met quote

Beste Forum Bezoekers,

Vorig jaar had ik een versterker aangesloten op het snoer van een kapotte headset en er ook een electret microfoon op aangesloten.

Ik bouwde de carkit met de Siemens Gigaset en het werkte prima, maar toen het klaar was en ik stak de headset stekker in de Siemens GSM, kreeg ik die beruchte storing.

Mijn experiment was mislukt. Mijn vraag is, hoe kan ik met ontstorings onderdelen zorgen dat dit wordt onderdrukt en of volledig verdwijnt, want de carkits in de winkel moeten ook ontstoord zijn.

Greetz, Mandy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo 27 Jun 2004, 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor een soort storing kreeg je ?. Brom, piep, kraak ?.
Rondzingen microfoon <-> koptelefoon ?.
Of werkte de GSM niet meer. Afhankelijk van die storing moet er ook een oplossing gemaakt kunnen worden.
Mandy

BerichtGeplaatst: Zo 27 Jun 2004, 20:43    Onderwerp: Toet-toet-toet, dat scherpe GSM puls geluid Reageer met quote

Hoi Mat,

Aj, ik zou het niet meer weten, wel weet ik dat het een afgrijselijk geluid was. En de andere lijn kon mij niet meer verstaan.

Ken je dat puls geluid? Je hoort het ook wel als je over de snelweg rijdt en dan hoor je opeens dat rare toet-toet-toet over je radio, dat is de GSM die dan op je FM stoort uit een andere wagen.

Het is dat geluid of die straling, daar moet ik iets tegen doen.

bedankt voor de reactie, Greetz

Mandy
Naar boven
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo 27 Jun 2004, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer je de kabels een paar keer door een ferriet ringetje had gehaald dan zou het wel eens kunnen dat het geluid weer goed was.
Ik denk dat een hf storing jou versterker "dicht kneep" en dat het daarom niet om aan te horen was.
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: