| Auteur |
Bericht |
davidB
|
Geplaatst: Di 11 Nov 2008, 17:40 Onderwerp: Gevraag handige electronicus voor bouwen schakeling |
|
|
Welke handige electronicus is in staat iets te bouwen waarmee ik de temperatuur van mijn zonneboiler kan aflezen en op kan slaan op een computer zodat ik hiervan statistieken kan maken en real time de temp. kan weergeven op een website? Eventueel met een stukje software die automatisch grafieken genereert zou mooi zijn.
Boiler en ketel praten open therm. Temperatuur is momenteel af te lezen op de kamertermostaat.
Het is een Agpo Ferroli Megadens 5 met een AquaSol 4 LB-90-IT
Deze wordt binnenkort vervangen door een AquaSol 4-150 ET
Uiteraard ben ik bereid te betalen voor een werkende oplossing.
Reacties zijn welkom.
David
|
|
| Naar boven |
|
javdh
|
Geplaatst: Ma 14 Sep 2009, 16:15 Onderwerp: |
|
|
| Dit moet goed mogelijk zijn met de 7segment displays. Ik heb ook een Aquasol 4 en heb dezelfde wens. Wellicht kunnen wij wat ervaringen uitwisselen.
|
|
| Naar boven |
|
davidB
|
Geplaatst: Ma 14 Sep 2009, 16:44 Onderwerp: temperatuur uitlezen Aquasol |
|
|
Hoi
Leuk dat je ook interesse hebt.
Ik ben een aantal maanden geleden benaderd door iemand die bezig is een kast te bouwen om deeg in te laten reizen. Een en ander komt overeen. Daar moet ook de temp uitgelezen worden.
Hij vertelde me dat als hij hiermee klaar is hij de schakeling om kan bouwen en geschikt kan maken voor het uitlezen van, in ons geval, de zonneboiler. Deze persoon bouwt dit in zijn vrije tijd en vroeg me geduld te hebben totdat hij klaar is.
Ik zal hem weer eens polsen hoe ver het nu staat.
Zullen we afspreken dat als ik iets weet ik je even een bericht stuur?
Groet,
David
|
|
| Naar boven |
|
javdh
|
Geplaatst: Ma 14 Sep 2009, 18:57 Onderwerp: |
|
|
Verrassend om zo prompt een antwoord te hebben op een redelijk oud forumbericht.
Het lezen en eventueel 'resetten' van de boiler wordt voor mij waarschijnlijk een noodzaak omdat ik de boiler een geluidsisolatie wil geven. Dit omdat er een hinderlijk druppel/watergeklater-geluid uit komt.
Met vriendelijke groet,
Johan.
|
|
| Naar boven |
|
reddevil

|
Geplaatst: Ma 14 Sep 2009, 20:55 Onderwerp: |
|
|
Zit je dan niet met lucht in je boiler? _________________ Professioneel LED Temmer alléé dat hoop ik.
|
|
| Naar boven |
|
davidB
|
Geplaatst: Ma 14 Sep 2009, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Johan,
Uiteraar zit je met lucht in je systeem. Er moet ook lucht in zitten anders heb je geen circulatie van je zonneboiler vloeistof van je collector naar je boiler/extern terugloopvat/warmtewisselaar.
Het zal altijd wat lawaai geven. Ook de pomp die in nul last draait hoor je zoemen. Maar wat heeft dit met "resetten" te maken?
Groet,
David
|
|
| Naar boven |
|
reddevil

|
Geplaatst: Ma 14 Sep 2009, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Je hebt systemen met lucht in de leiding van je zonneboiler (vaillant) maar ook zonder lucht (buderus). Ik dacht eerder dat er lucht op de cv kring zat. _________________ Professioneel LED Temmer alléé dat hoop ik.
|
|
| Naar boven |
|
davidB
|
Geplaatst: Ma 14 Sep 2009, 23:23 Onderwerp: |
|
|
Beste,
Ik ken niet alle verschillende systemen op de markt, maar voor Agpo zonlicht systemen geldt dat er wel luch in het systeem zit.
Johan, wellicht kun je even bellen met een van de engineers van Agpo en om advies vragen.
Ik heb een direct contact voor je. (heb zelf ook wat problemen gehad)Laat even je e-mail adres achter in een prive bericht, dan zal ik je zijn mobiele nummer doen toekomen.
Misschien is het iets eenvoudigs. Voordat je gaat isoleren
Groet,
David
|
|
| Naar boven |
|
javdh
|
Geplaatst: Di 15 Sep 2009, 10:16 Onderwerp: |
|
|
Met Agpo Ferroli heb ik al contact gehad en iemand van de technische dienst is komen kijken. Het bleek dat de leidingen onvoeldoende, en plaatselijk zelfs geen, afschot hadden. Dit is inmiddels gecorrigeerd door de installateur.
Het druppelgeluid hoort bij het product is mij verteld. In de handleiding staat niets over ontluchten. Ik zou me voor kunnen stellen dat met een druppelgeleider, denk aan een draad, de zaak ook stil te krijgen is. Dit is echter binnen in het vat en niet toegankelijk. Nu hoor ik het door heel het huis en mijn vrouw wil het apparaat om die reden al laten weghalen. Vandaar mijn gedachte aan een kast eromheen.
Het resetten is van de zomer een paar keer nodig geweest maar kan samenhangen met de leidingen zonder afschot.
Dit terzijde: het apparaat produceert ook nogal wat radiostoring.
(Ik stuur een apart bericht om 'offline' over de contacten bij Agpo te overleggen.)
Groet,
Johan.
|
|
| Naar boven |
|
reddevil

|
Geplaatst: Di 15 Sep 2009, 18:59 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat er wat scheelt aan je installatie, ik heb er al verschillende gemaakt en deze zijn muisstil. Een kast erom heen zetten gaat niet helpen, het geluid gaat door je leidingen van het water door heel je huis. _________________ Professioneel LED Temmer alléé dat hoop ik.
|
|
| Naar boven |
|
javdh
|
Geplaatst: Wo 16 Sep 2009, 7:53 Onderwerp: |
|
|
reddevil,
waren dat AGPO Ferroli zonneboilers? Zo ja, dan ga ik daar toch weer achterheen.
groet,
Johan.
|
|
| Naar boven |
|
reddevil

|
Geplaatst: Wo 16 Sep 2009, 16:52 Onderwerp: |
|
|
Nee, maar het kan zijn dat er niet genoeg vloeistof in je leidingen zitten die naar je zonne paneel gaat. Is dit door een erkend installateur nagezien.
De systemen die ik zet moet je echt je oor aan de leidingen leggen om te horen of ze gaat, zo stil zijn ze.
Heb je soms een type nummer van je installatie? _________________ Professioneel LED Temmer alléé dat hoop ik.
|
|
| Naar boven |
|
javdh
|
Geplaatst: Wo 16 Sep 2009, 17:20 Onderwerp: |
|
|
Er is al iemand van Ferroli bijgeweest (zie voorgaand: leiding afschot, is nu in orde) Het vat is ook afgeperst: geen lekkage (viel onder garantie). Het is ook officieel geinstalleerd.
Type is AQUASOL 4 Type: LB 90 IT.
|
|
| Naar boven |
|
reddevil

|
Geplaatst: Wo 16 Sep 2009, 18:01 Onderwerp: |
|
|
Heb je toen ook het probleem van het geluid tegen die technieker gezegd, anders als het nog onder garantie is hem laten terug komen en de installatie eens goed laten nakijken. Kan je verder niet helpen. _________________ Professioneel LED Temmer alléé dat hoop ik.
|
|
| Naar boven |
|
javdh
|
Geplaatst: Ma 14 Dec 2009, 11:37 Onderwerp: Was: Gevraagd handige elektronicus etc... Agpo Ferroli |
|
|
Discussie over luid druppel/kabbelgeuid met zonneboiler tijdens opwarmen.
........
Inmiddels is op mijn uitdrukkelijke verzoek iemand langs geweest .
Het vat is met 2 liter extra aangevuld met de daarvoor geeigende vloeistof. Als de stekker uit het stopcontact wordt gehaald is een ruisend geluid te horen; het collectorvat loopt dus kennelijk leeg in ongeveer twee minuten. Nu is het afwachten tot er weer zon is en het druppelgeluid inderdaad wegblijft. Dit onderwerp sluit ik hierbij af.
|
|
| Naar boven |
|