| Auteur |
Bericht |
GercoXXL
|
Geplaatst: Di 22 Jan 2008, 22:11 Onderwerp: Marmitek ervaring??? |
|
|
Hallo, wie o wie heeft er ervaring met X10 Marmitek home automation en alarmsystemen?
Ik heb een SC9000 centrale en wil hier een aantal inbouwmodules (achter de bestaande inbouwschakelaars / dimmers) monteren. Hiervoor zijn op zich wel de nodige soorten en merken te koop maar ik weet niet welke ik nodig heb.
* De lampen in huis moeten via ''lights on'' commando (op de afstandsbediening) gestuurd kunnen worden. Geen dimmer bevatten (de bestaande schakelaar bevat al een dimmer en twee dimmers achter elkaar werkt niet).
* De modules moeten ook via gewone wisselschakelaars aan/uit geschakeld kunnen worden (ik heb geen pulsdrukkers)
Het hoeft niet perse van Marmitek te zijn.
De signalen werken via X10 protocol.
Op de site wan Marmitek krijg ik niet echt antwoord op mijn vragen.
Misschien zijn er forumleden die ook dit spul in huis hebben, dan verneem ik dat graag.
mvg GercoXXL
|
|
| Naar boven |
|
GercoXXL
|
Geplaatst: Za 26 Jan 2008, 14:05 Onderwerp: |
|
|
Niemand???
mvg GercoXXL _________________ Horsepower is how hard you can hit the wall.
Torque is how far you can take the wall with you!!
|
|
| Naar boven |
|
Mat Janssen Moderator

|
Geplaatst: Za 26 Jan 2008, 15:02 Onderwerp: |
|
|
Zo te zien is X10 hier nog niet zo bekend, anders waren er wel reacties.
Ik heb alleen maar een paar "Klikaan Klikuit" dingen en die werken perfect. _________________ signature ruimte te huur
Verhuurd
|
|
| Naar boven |
|
GercoXXL
|
Geplaatst: Za 26 Jan 2008, 16:17 Onderwerp: |
|
|
Dat is jammer. Ik had graag wat kennis en ervaring opgedaan van mede-forumleden.
Er is wel en forum over X10, http://home.planet.nl/~lhendrix/x10_Forum.htm maar dat is naar mijn idee niet echt drukbezocht. Ik heb daar al eerder mijn vragen gepost, en welgeteld 1 forumlid die dan wat info heeft.
mvg Gerco _________________ Horsepower is how hard you can hit the wall.
|
|
| Naar boven |
|
lostdreamer
|
Geplaatst: Za 23 Feb 2008, 23:39 Onderwerp: Nog steeds info nodig ? |
|
|
Voor de bestaande (normale) schakelaars zou je de 'AW12 MicroModule' kunnen gebruiken.
http://www.marmitek.nl/nl/manual/9463.pdf
In deze handleiding op pagina 6 zie je 2 plaatjes, als je het installeert in een bestaande schakelaar volgens het onderste plaatje werkt hij zowel lokaal als op afstand.
Een X10 schakelaar voor een bestaande dimmer hangen zou ik zelf afraden, je krijgt namelijk dan vaak de situatie dat iemand het licht uit wil doen maar geen X10 controller in de buurt heeft (zoals de remote) en dus het licht via de lokale dimmer uit zet. Hierna kun jij niet meer via X10 het licht aanzetten.
Mocht dit je niet uitmaken kun je ook hier de AW12 micromodule voor gebruiken (installeer deze dan dus op de manier van plaatje 1).
Mocht je toch perse dimmers via X10 willen gebruiken zou ik toch de bestaande schakelaar vervangen met de LW11 inbouwdimmers van X10
Deze zijn dus op afstand en lokaal te dimmen zonder problemen.
Veel succes met je project en mocht je nog vragen hebben hoor ik het
mvg,
Martijn
|
|
| Naar boven |
|
GercoXXL
|
Geplaatst: Za 23 Feb 2008, 23:54 Onderwerp: |
|
|
Hoi Martijn,
Bedankt voor je heldere uitleg. 1 ding snap ik nog niet helemaal.
Mijn dimmers hebben een drukknop voor aan / uit. (zelfde knop draaien = dimmen). Je zou denken dat het dan toch zou moeten werken als een gewone schakelaar.
Ik ben met je eens, dat de felheid van de lamp afhankelijk is van de aktuele dimmer-instelling.
Ik wil deze combinatie hoofdzakelijk gaan gebruiken in een random patroon, als aanwezigheidssimulatie en dus niet voor het remote schakelen.
Heb op het x10-forum gelezen dat random schakelen mogelijk moet zijn met een CM11.
mvg Gerco _________________ Horsepower is how hard you can hit the wall.
|
|
| Naar boven |
|
krekel
|
Geplaatst: Ma 25 Feb 2008, 19:09 Onderwerp: |
|
|
hallo,
Ook ik heb zo`n micro -module van marmitek om precies te zijn de AW12. Mijn bestaande schakelaar is een halogeendimmer. Na de installatie van de AW12 werkt de dimfunctie niet meer. Nu kan ik natuurlijk de LW11 aanschaffen en een gewone schakelaar monteren maar dit jaagt mij op de kosten. Nu heb ik mij wel eens laten vertellen dat er dimmers zijn die met een geheugen functie je trafo afregelen op het gewenste lichtniveau, zodat je hierna een normale schakelaar kan toepassen. Die heb ik nog wel ergens op mijn rommel zolder liggen.
Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?
Mvg,
greg
|
|
| Naar boven |
|
renevandelft
|
Geplaatst: Di 5 Aug 2008, 17:02 Onderwerp: |
|
|
| krekel schreef: |
hallo,
Ook ik heb zo`n micro -module van marmitek om precies te zijn de AW12. Mijn bestaande schakelaar is een halogeendimmer. Na de installatie van de AW12 werkt de dimfunctie niet meer. Nu kan ik natuurlijk de LW11 aanschaffen en een gewone schakelaar monteren maar dit jaagt mij op de kosten. Nu heb ik mij wel eens laten vertellen dat er dimmers zijn die met een geheugen functie je trafo afregelen op het gewenste lichtniveau, zodat je hierna een normale schakelaar kan toepassen. Die heb ik nog wel ergens op mijn rommel zolder liggen.
Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?
Mvg,
greg  |
De lampmodule LW11/12 is het best te gebruiken met de draadloze schakelaar in combinatie met TM13.
Wanneer je echter wilt dimmen vanaf een bestaande schakelaar, dan kan je het best een micro module LWM1 achter de Schakelaar plaatsen en deze aansturen met een puls schakelaar.
Middels een TM13 is deze dan alsnog draadloos te bedienen of met een CM11, 12 of 15 is deze ook met een PC tebedienen.
Succes ermee
Groetjes,
Rene
|
|
| Naar boven |
|
boko111
|
Geplaatst: Zo 22 Aug 2010, 21:19 Onderwerp: |
|
|
| GercoXXL schreef: |
Dat is jammer. Ik had graag wat kennis en ervaring opgedaan van mede-forumleden.
Er is wel en forum over X10, http://home.planet.nl/~lhendrix/x10_Forum.htm maar dat is naar mijn idee niet echt drukbezocht. Ik heb daar al eerder mijn vragen gepost, en welgeteld 1 forumlid die dan wat info heeft.
mvg Gerco |
Op www.055producties.nl/marmitek is een nieuw marmitek forum gemaakt.
|
|
| Naar boven |
|