Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

mic & fm zender

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> HF
Auteur Bericht
Pee_l

BerichtGeplaatst: Zo 21 Aug 2005, 1:30    Onderwerp: mic & fm zender Reageer met quote

dag iedereen,

Ik heb zo'n fm zender van belkin. nu vroeg iemand aan mij om een draadloze microfoon te maken. Nu fm bugs nog niet goed willen macheren bij mij, dacht ik aan het volgende idee.

Ik wil een versterkertje bouwen waarop je een gewone microfoon aansluit (met jack plug). dit signaal word versterkt en sluit ik aan op mijn belkin fm transmitter. alles word gevoed met een battery van 9V.

Ik heb geprobeerd een schema te tekenen met de juiste waarden. Ik zou dus 2 vrouwelijke jacks moeten gebruiken. 1 voor de mic ingang (mic van headset of computer) en 1 voor mijn transmitter. voor de transistor zou ik een BC547 nemen. Ik kan eventueel ipv transistor ook een opamp schakeling maken. Graag jullie mening hierover.

greetz,

Péé

B0001F22PA.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

B0001F22PA.01._SCLZZZZZZZ_.jpg - 2924 keer

versterker.JPG

versterker.JPG - 2926 keer

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo 21 Aug 2005, 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

De keuze is natuurlijk helemaal aan jou. Voor beide is wat te zeggen. Om te beginnen is natuurlijk de transistor het meest voor de hand liggende. Een opamp kan wat problemen geven bij bedraden. Maak eerst maar eens de transistor, dan kun je later nog naar de opamp. Een bc547 is voor jou toepassing een goede keuze.
Pee_l

BerichtGeplaatst: Zo 21 Aug 2005, 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

thnx we zullen dat eens proberen
Naar boven
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> HF Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: