|
Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In
overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over
elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van
Schakelingen
|
Auteur |
Bericht |
govaart
|
Geplaatst: Zo 11 Jan 2015, 0:48 Onderwerp: PAR 56 RGB paneel aansluiten op 27 channel DMX LED dimmer |
|
|
Goedendag.
Ik heb bij [url] www.elektronica-online.nl [/url] een aantal afgekeurde par 56 LED RGB panelen gekocht. Deze panelen hebben wat leds die kapot zijn.
Via [url] www.aliexpress.com [/url] heb ik 2 x een 27 channel DMX decoder gekocht.
[url] http://www.aliexpress.com/item/27CH-dmx-dimmer-Controller-27-channe...n/1706409995.html [/url]
Het was de bedoeling om daar de led panelen in kleur mee aan te sturen.
Echter, er is een probleem.
De led panelen hebben een gemeenschappelijke massa voor de RGB kleuren, echter de controller heeft de + aansluiting als gemeenschappelijk en schakelt dus op de -R, -G en -B. Precies andersom dus.
Mijn vraag: Is er een mogelijkheid om de LED panelen toch in kleur aan te sluiten op de controller met behoud van de PWM/dimmer functie?
De uitgang van de 27 channel dmx controller is een SSF7509 mosfet.
Ik zoek een schema om dit probleem op te lossen. Iemand?
Nick
[/url] |
|
Naar boven |
|
smd_lover Moderator

Geregistreerd op: 24-3-2009 Berichten: 1614 Woonplaats: prov Groningen.
|
Geplaatst: Zo 11 Jan 2015, 11:23 Onderwerp: |
|
|
Als de spanningen niet te hoog zijn kun je er 3 P-mosfets achter zetten. _________________ Hoe zorgvuldiger je als topicstarter je probleem omschrijft, hoe meer kans op adequate reacties en een oplossing. |
|
Naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dit forum
|
|