ledjes in nummerplaat

Alle vragen m.b.t. lichteffecten m.b.v. lampen, led's etc.
Plaats reactie
trucker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 apr 2005, 13:21

ledjes in nummerplaat

Bericht door trucker »

hallo mensen
ik ben een vrachtwagenchauffeur en zoals je misschien wel eens gezien hebt, ook ik heb een nummerplaat met de naam van onze kleine meid achter het raam (7 Letters) nu leek het mij wel heftig om in die letters ledjes in te bouwen wie heeft een suggestie !!

groeten van een trucker uit Friesland !
Gebruikersavatar
deejayke
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 5 jul 2004, 21:47
Locatie: antwerpen, belgie. .
Contacteer:

Bericht door deejayke »

geen probleem, maar wat wil je met die ledjes doen?
constant aan? knipperend? looplicht? grtzzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
trucker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 apr 2005, 13:21

ledjes in nummerplaat

Bericht door trucker »

allereerst bedankt voor de reaktie !!!!

het is de bedoeling om ze via een schakelaar aan te sluiten de stroom haal ik wel van de sigarettensteker ook is mijn vraag is hoeveel lampjes ben ik ongeveer nodig voor 7 letters (jantina) en kan ik ze in oranje ook on-line bestellen en wat zijn de evt kosten en dan de laatste vraag hoe monteer ik dat in die nummerplaat dus bijv. hoeveel lampjes branden er op 24 volt ???
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer je ons de letter hoogte wil verklappen dan kunnen we een beter sommetje maken.
En voor 24 Volt kunnen er afhankelijk van de kleur 7 a 9 leds in serie met een begrenzingsweerstand.
En het aantal van deze takken is afhankelijk van je zekering.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
trucker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 apr 2005, 13:21

Bericht door trucker »

hallo

de letterhoogte van de "i" is 8 cm. maar dat is recht toe recht aan de
"n"zullen dus waarschijnlijk meer leds in gaan het gaat overigens om de naam is "JANTINA"als iemand zo'n bord kan maken tegen vergoeding vind ik het ook best alvast een ieder die reageerd bedankt voor de reaktie
Gebruikersavatar
deejayke
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 5 jul 2004, 21:47
Locatie: antwerpen, belgie. .
Contacteer:

Bericht door deejayke »

ik zou zeggen teken eens op ware grote uit hoeveel ledjes je hebt/wilt en laat ons dit dan even weten :wink: grtzzz
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

WAnneer je leds van 5mm gebruikt en om de 8 mm een nieuwe led neemt heb je er ongeveer 155 nodig voor de naam. Dat zijn dan 18 groepen leds voor 24 volt en 36 groepen voor 12 volt.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
bzzz
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 4 mar 2005, 21:49

Bericht door bzzz »

even geheel van de leds af!

is het mischien niet slimmer om bijvoorbeeld de naamplaat die je al hebt te verlichten met een soort neon buis? Dit omdat het best zonde is om gaatjes voor je led verlichting boren in een perfecte nummer/naam plaat.

ik denk namenlijk dat een neon licht zoals je deze in flexibele vorm kunt kopen (denk aan al die mega hippe computer kast modificaties) best wel een leuk effect geven op het reflecterende gedeelte van de plaat zelf.

het is misschien een leuk idee?

grtz Bas
Robin_321
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 2 mar 2005, 20:03
Locatie: Dinxperlo

Bericht door Robin_321 »

of je zaagt je letters van jantina uit het nummerbord en doet er 2 /4 neonbuizen voor een computer achter. die zijn 12 volt en je kunt ze in setjes van 2 kopen. je kunt 2 x 30 cm neonbuizen kopen voor rond 10 euro. Voor ledjes kun je zeer goedkoop bij www.inkoopacties.net dan duurt het wachten waarschijnlijk wel wat langer. :roll: :roll:
trucker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 apr 2005, 13:21

Bericht door trucker »

Een ieder die gereageerd heeft BEDANKT ik heb het inmiddels voorelkaar ik ben naar een automaterialenzaak gegaan en heb een kunstof nummerplaathouder en 3 oranje zijverliching gekocht de lampjes op de plaat gemonteerd 24 volt lampjes erin en het brand al een tierelier !!!!

wie weet kom ik je nog tegen ik rij elke dag in de Achterhoek :D
bzzz
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 4 mar 2005, 21:49

Bericht door bzzz »

Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als je een foto maakt dat dat ding aan staat!!! Ik kom namenlijk niet vaak in de achterhoek dus de kans dat ik je tegen kom is wel erg klein!

grtz Bastiaan
Robin_321
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 2 mar 2005, 20:03
Locatie: Dinxperlo

Bericht door Robin_321 »

Ik woon ook in de achterhoek, in dinxperlo
trucker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 10 apr 2005, 13:21

Bericht door trucker »

Hier komen wat foto's van het resultaat
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten van de trucker
Plaats reactie