mic & fm zender

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
Pee_l
Berichten: 171
Lid geworden op: do 18 dec 2003, 17:29
Locatie: Antwerpen

mic & fm zender

Bericht door Pee_l »

dag iedereen,

Ik heb zo'n fm zender van belkin. nu vroeg iemand aan mij om een draadloze microfoon te maken. Nu fm bugs nog niet goed willen macheren bij mij, dacht ik aan het volgende idee.

Ik wil een versterkertje bouwen waarop je een gewone microfoon aansluit (met jack plug). dit signaal word versterkt en sluit ik aan op mijn belkin fm transmitter. alles word gevoed met een battery van 9V.

Ik heb geprobeerd een schema te tekenen met de juiste waarden. Ik zou dus 2 vrouwelijke jacks moeten gebruiken. 1 voor de mic ingang (mic van headset of computer) en 1 voor mijn transmitter. voor de transistor zou ik een BC547 nemen. Ik kan eventueel ipv transistor ook een opamp schakeling maken. Graag jullie mening hierover.

greetz,

Péé
Bijlagen
versterker.JPG
versterker.JPG (14.72 KiB) 5039 keer bekeken
B0001F22PA.01._SCLZZZZZZZ_.jpg
B0001F22PA.01._SCLZZZZZZZ_.jpg (7.41 KiB) 5037 keer bekeken
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

De keuze is natuurlijk helemaal aan jou. Voor beide is wat te zeggen. Om te beginnen is natuurlijk de transistor het meest voor de hand liggende. Een opamp kan wat problemen geven bij bedraden. Maak eerst maar eens de transistor, dan kun je later nog naar de opamp. Een bc547 is voor jou toepassing een goede keuze.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Pee_l
Berichten: 171
Lid geworden op: do 18 dec 2003, 17:29
Locatie: Antwerpen

Bericht door Pee_l »

thnx we zullen dat eens proberen
Plaats reactie