Schietbus

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Schietbus

Bericht door RiPKiP »

Wegens griep post ik een email aan mij gericht... alvast bedankt
Ik ben Willem uit Hilversum en mijn hobby is Pyrotechniek (een spectaculaire vuurwerk show maken)
Binnen en buiten land, met als een van de hoogte punten het Vuurwerk Festival in Scheveningen.
Wat mijn probleem is dat onze schietkast (om het vuurwerk elektronisch weg te drukken) al zeer oud is.
En nu kunnen we er zelf wel eentje maken maar, door een paar nieuwe dingetjes in te bouwen moeten we een nieuwe schema hebben.
Een plus met een schakelaar er achter met daar achter een elektrode met daar achter weer eer groene diode die gaat branden als het circuit goed is aan gesloten.
Wordt er geschoten dan gaat de groene diode uit en gaat er een rode diode branden (post een is af geschoten) enz enz enz
Nu willen we daar ook een teller tussen,en wat pop metertjes ter controle maar we weten niet hoe we dat moeten maken.

Nu is mijn vraag, kunt u mij daar bij helpen om een schema te bedenken die werkt.


Ik hoop dat u ons kan helpen.
Groetjes Willem
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11504
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Vraag?
Hoe ziet de schakeling er nu uit ? graag een schema.
Hoe groot mag de detectie stroom zijn om te controleren of alles goed is aangesloten zonder dat het vuurwerk al afgaat?
Wat is de specificatie van de ontsteek electrodus of hoe heten die dingen ?
Wat zouden de "pop metertjes"moeten doen ?
Graag een antwoord alvorens wij verder aan de slag kunnen.
Plaats reactie