cd brander omzetten

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Ronnie
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 12 jan 2004, 17:21
Locatie: Hoensbroek

cd brander omzetten

Bericht door Ronnie »

Is het mogelijk om een Pioneer cd brander om te "bouwen"??
Het betreft een pioneer brander voor op een hifi installatie (de DV 77), nu kun je alleen maar cd's branden dir "FOR CONSUMER ONLY" zijn, ik wil het liefst alle cdr's kunnen gebruiken.
alvast bedankt voor eventuele suggesties.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ben je van plan deze brander in een PC te zetten of wil je het apparaat zo laten.
In geval van in een pc:
Ik denk dat je dat kunt vergeten. Dit brander in jou apparaat zal geen IDE interface hebben hetgeen je voor een PC nodig hebt.
Als je het apparaat zo wil gebruiken dan is het alleen mogelijk om audio cd te maken. Digitale data opnemen gaat niet.
Het apparaat test nu op of jij speciale audio cdr's gebruikt.
Dit is een software test in het apparaat zelf.
Ik denk dat je van goede huize moet komen om die software zo te veranderen dat hij ook andere cdr's wil aksepteren.
Misschien is er op internet iets over te vinden. Ik weet dat oudere Philips apparten via een truukje wel andere cdr's wil.
Heel veel succes gewenst.
Groeten
MADdie86
Expert
Expert
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 15 sep 2002, 14:32
Locatie: De Waard
Contacteer:

Bericht door MADdie86 »

Het gaat hier om een cd brander die bij een hifi set is geleverd. Bij mijn weten zijn er op het internet enkele illigale software pakketjes te vinden welk je via de PC op een CD brand. Als je deze dan afspeelt op de cd brander dan wordt de firmware, dus de software die in deze brander is geintergreert ge-update.
Dit is dus een wijze welk illigaal is en als men er nog garantie op het product heeft staan dan zal deze vervallen. Daarbij zijn er programma's in omploop welk je brander kapot maken i.p.v. hem te verbeteren.

Het is ook mogenlijk om de firmware via de computer (USB) te updaten, hier heb ik zelf geen ervaring mee. Maar het blijkt zo te zijn dat je de brander op een soort gelijke manier als de playstation kan ombouwen en dat je een USB poort er op krijgt.

Omdat deze oplossingen niet geheel legaal zijn zal ik op het forum hier niet verder over ingaan.
Alguna gente está loca, yo es tuerca
www.thaband.tk
Jo
Moderator
Moderator
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 9:11
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Jo »

sommige CD-audio banders zijn via een truc te foppen. Alleen voor audio opnamen natuurlijk maar dan met elke gewone CDR.
Start de hele opname op met een echte consumer audio-CDR, vlak voor je de opname echt beging verwissel je de schijf voor een gewone CDR. De test op CD kwaliteit is dan al geweest en sommige apparaten trappen er in.
Jo
Plaats reactie