Fase draaier en Fuzz effect

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
kennysels
Berichten: 9
Lid geworden op: do 8 jan 2004, 22:41
Locatie: Grobbendonk

Fase draaier en Fuzz effect

Bericht door kennysels »

Aangezien effecten tegenwoordig verschrikkelijk veel geld kosten en ik zo iets niet kan betalen of bijna niet, was ik op zoek naar een goedkoper en uitdagende oplossing voor mijn probleem.
En zo ben ik op deze site terecht gekomen, mits wat zoeken.
Nu mijn vraag over de fuzz effect en de fasedraaier is het volgende;
-hoe moet ik hier aan beginnen,
-zijn er nog speciale dingen die ik hoef te weten,
-moet ik een speciaal type printplaat ofzo gebruiken

alle tips zijn zeer welkom

vriendelijke groeten voor diegene die een oplossing kunnen geven
en voor de andere een happy newyear
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Hallo Kennysels,
Wij weten natuurlijk niet hoe goed jij en hoe zorgvuldig jij kunt solderen en inzicht hebt van het plaatsen van de diverse onderdelen en waar op een printplaatje.
Maar stel dat je dat allemaal wel een beetje kunt met eventueel wat hulp dan is natuurlijk zo een dinggetje zelf heel goed te bouwen.
Wanneer je ons het schema laat zien kunnen wij altijd een print opstelling voor je maken zodat de minimale problemen kunt verwachten.
Als dan de zaak in een metalen doosje gemonteerd wordt en we vertellen jou waar de aardingen moeten zitten dan werkt dat dingetje uitstekend, mits het een goed ontwerp is natuurlijk.
Speciaal printmateriaal is alleen nodig als je met heel hoge frequenties wil gaan werken en dat is hier niet van belang.
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

Reply van Kennysels:
als ik dit gewoon paralel over het fuzz effect monteer kan ik dit in hetzelfde toestelletje steken (niet??).
Reply van Mat Janssen:
Kennysels,
De fuzz kun je ook in dat zelfde kistje bouwen en met een apparte voetschakelaar aan en uit zetten.
Ik zelf ben ook bassist geweest in een popgroep in de eind 70 begin 80 er jaren.
Maar persoonlijk een FUZZ op de bas ???????

Zo nu loopt het weer :wink:
kennysels
Berichten: 9
Lid geworden op: do 8 jan 2004, 22:41
Locatie: Grobbendonk

Bericht door kennysels »

inderdaad een fuzz op een bas, kan heel handig zijn in bepaalde songs
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Gisterenavond repetitie gehad voor ons jaarlijks optreden voor onze "oude fan's".Heb toen ook even geprobeerd. Viel me niet tegen moet ik zeggen maar nummers als hotel callifirnia en sultans of swing doe ik maar zonder.
kennysels
Berichten: 9
Lid geworden op: do 8 jan 2004, 22:41
Locatie: Grobbendonk

Bericht door kennysels »

inderdaad, voor klassiekers kan je het best niet proberen, maar voor de meer gewaagdere: heb ooit iemand bas zien spelen met een fuzz effect en die persoon was Zombie aan het spelen van Cranberries, moet zeggen klonk niet slecht, en wat nog straffer is aan dit verhaal is dat de persoon die aan het spelen was een meisje was. mijn viendin :-)

De meer alternieve liederen van deze tijd vind ik best wel tofee liederen om eens wat op te experimenteren met andere sounds
Plaats reactie