Kan Elektronica Forum iets minder abstract?

Site feedback, berichten voor moderators enz
Plaats reactie
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Kan Elektronica Forum iets minder abstract?

Bericht door Mandy »

Ik weet niet goed hoe ik dit bericht moet brengen. Heb er erg lang over na gedacht. Ik weet dat dit een elektronica forum is en dat kan je niet helemaal vergelijken met een auto club forum. Waarom kan dat niet? Auto's zijn sterk verbonden aan cultuur. Wat is de bedoeling van dit topic? Ik zal het proberen uit te leggen.

In de eerste plaats wil ik duidelijk maken dat ik heel erg blij ben met dit forum. Op het gebied van elektronica heb ik geen ander forum ontdekt dat ik beter vind. Er is eigenlijk helemaal niets dat in de buurt komt van dit.

Het enige waar ik wel moeite mee heb is dat dit forum erg abstract is. Elektronica is abstract hoor ik jullie zeggen. Mijn vraag is dus eigenlijk, zou dit forum minder abstract kunnen? Zouden jullie dat een verbetering vinden of juist niet? Zouden de eigenaren van de site dat goed vinden of juist niet?

Ik begrijp dat deze site geen club is, zoals de auto site waar ik regelmatig kom, de www.bmwclub2003.nl. Wel wil ik vertellen dat de sfeer die hier heerst het knutselen aan de auto erg bevorderd. Elektronica forum wilt naar de 10000 berichten en de bmw club heeft de 100000 al bereikt. Okay, ik begrijp dat auto's een andere aantrekkingskracht op mensen heeft, waardoor er 1 nul meer is.

Ik ben niet een hooggeleerde. Gewoon een vrouw die zich uit de goot heeft gewerkt en zich daar uit houdt. Ik zeg niets meer dan;"Een minder abstract forum zal meer vruchten afwerpen."

Ik zeg er ook gelijk bij dat de bmwclub leden heeft die elk jaar 40 euro betalen voor lidmaatschap. Maar ik hoor daar nog niet bij. Ik denk dat ik er volgend jaar wel bij ga.

Ene, dan vergeet ik bijna te vermelden, dat als je de top 10 hier bekijkt, iemand heel eenzaam aan de top staat. Wij weten allemaal wie dat is. En dat is niet, zoals bij de bmw club iemand met een Peugeot. 8) (Zet nog een zwaardere versterker in de kofferbak!)

Dus op naar de 100000!? Dan moet die chef wel flink directeur worden om dezelfde percentage te halen, want zoals deze site werkt kan het niet anders! 40000 berichten!? You get my point!

To all my comrads, my Swa's, my SaHbi's, my Arkadash's ,

Do svidanya, Fi amaan Allah


Alle kamaraden van Mandy, Tot Ziens,
In Goede Beveiliging van God
Arjan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 24 jul 2002, 22:24
Locatie: Eindhoven. .. .. .
Contacteer:

Bericht door Arjan »

zowiezo al leuk om te zien dat we ook vrouwen hebben hier :)

Maar met minder abstract bedoel je meer cummunitie (schrijf ik dat goed) en minder vraag - antwoord. Oftewel dat mensen meer blijven hangen.

En hoe krijg je een forum minder abstract?
Dus op naar de 100000!? Dan moet die chef wel flink directeur worden om dezelfde percentage te halen, want zoals deze site werkt kan het niet anders! 40000 berichten!? You get my point
Nee eerlijk gezegd volg ik je hier ff niet...

Overigens heb ik weinig verstand van elektronica, ben van de software zeg maar, heb nog last van rsi dus vandaar dat ik hier helemaal niet te bekennen ben :) (Al hou ik wel klein oogje in t zeil ;) )
Condensators? Kan je dat eten?
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Ik was gisteren uit de nachtdienst gekomen en die brief kwam maar niet uit mijn vingers. Toen was ik aan de wijn gegaan en daarom zit er een fout in 10000, dat moet dus 100000 zijn.

Weet niet meer wie dat was, maar iemand had geschreven, mooi 1000 gebruikers en 10000 berichten. Deze site draait voor een groot gedeelte om 1 persoon die zo goed als alle berichten probeert te beantwoorden. Om naar de 10000 gebruikers te gaan en 100000 berichten te halen, dan zouden er meer mensen als Mat hier moeten komen. Die een soortgelijke funktie aan de site toevoegen.

Het rare van Elektronica is dat de mensen het allemaal dagelijks gebruiken, zonder er iets van te weten. We gebruiken in ons dagelijks leven ontelbaar veel schakelingen, maar er schijnen heel weinig mensen te zijn die kunnen vertellen wat het inhoud. Ik spreek althans van mijn eigen ervaring.
Ik denk dat de mensen die het wel kunnen vertellen te druk met hun werk hebben, om er ook nog in hun vrije tijd over te hebben.


Hoe krijg je het forum minder abstract? Ik weet niet of ik de enige ben die dit zo ervaart. Ik vind eletronica erg interessant, maar het is toch ook wel een behoorlijk eenzame hobby. Met auto's is dat weer heel anders, dan word je gelijk een soort middelpunt van de straat. In de auto wereld kan je altijd wel een werkeloze lasser vinden of een handelaar die niet uitgepraat raakt over auto's.
Bij de www.bmwclub2003.nl heb je een gedeelte dat heet BMW cafe. Nauw moet ik zeggen dat Elektronica Cafe nogal vreemd klinkt. Eigenlijk zitten wij nu ook in een soort gedeelte van de site, die daar onder valt.

Ik moet weer verder, want ik zit hier weer te twijfelen wat ik moet schrijven. Ik hoop dat je mij begrijpt.

Mandy
Gebruikersavatar
deejayke
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 5 jul 2004, 21:47
Locatie: antwerpen, belgie. .
Contacteer:

Bericht door deejayke »

zelf denk ik dat er weinig mensen zijn die iets afweten van elektronica... en ik ben daar dus ook eentje van. als mensen problemen hebben met hun elektronica is het eerste wat ze doen ermee naar de winkel gaan (alst nog in garantie is) en anders iets nieuw kopen... alleen de durvers vijzen zo een doosje open en stellen vragen over de elketronica.
ik heb ik de indruk dat er veel mensen zijn die nog in hun opleiding zijn (zoals ik weeral :p). ik vindt het ook prachtig dat mat zoveel tijd kan vrijmaken voor dit forum. zonder onze mat zal er ni veel leven meer zijn op dees forum denkek...

misschien om het minder abstrct te maken... zouden meer mensen een babbelhoekske moete gebruike iere waarover ze kunne prate over hun ervaring enzowe....

das dabn weer mijn bescheiden mening :p
m.v.g.
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Jullie kunnen altijd nog in deze rubriek een post maken waar jullie minder abstrakt over elektronica schrijven hoor. Ik zal het gewoon lezen en ook in dezelfde trant dan meedoen (als jullie dat willen). Dat kan ik nl ook hoor.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Pelle371
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 20:52
Locatie: Nijmegen

Bericht door Pelle371 »

Mat Janssen schreef:Jullie kunnen altijd nog in deze rubriek een post maken waar jullie minder abstrakt over elektronica schrijven hoor. Ik zal het gewoon lezen en ook in dezelfde trant dan meedoen (als jullie dat willen). Dat kan ik nl ook hoor.
Whehe, jij begrijpt het.. :P
Plaats reactie