Radardetector

Site feedback, berichten voor moderators enz
Plaats reactie
Erik
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 3 mei 2004, 18:09
Locatie: Brabant. .. .

Radardetector

Bericht door Erik »

hallo,

ik heb een 2dehands radar detector gekocht, voor de fun en om te leren hoe zoiets werk.

kan iemand mijn hier meer over vertellen?

werkt dit met ultrasoon licht? of infrarood. of juist met geluids golven?

dit zijn allemaal flits en laser frequenties:

904 Nanometer (Laser-band) 0,000.000.904 Meter
13.45 GHz (Ku-band) 13.450.000.000 Hertz
24.125 GHz (K Band) 24.125.000.000 Hertz
24.150 GHz (K-band) 24.150.000.000 Hertz (nederland)
24.220 Ghz (K-band) 24.220.000.000 Hertz
34.30 GHz (Ka Band) 34.300.000.000 Hertz (nederland)
34.36 GHz (Ka-band) superwide 34.360.000.000 Hertz
35.70 Ghz (ka Band) 35.700.000.000 Hertz

het is in hertz, dus dan denk ik aan trillingen.
en zou je zoon trilling ook zelf op kunnen wekken?

ik zou hier graag meer over willen weten.

mvg, Erik
-------------------------------------------------------------------------------------
Afbeelding
Afbeelding
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Radargolven zijn electromagnetische golven. ver buiten het hoorbare en zichtbare gebied.
De detector is eigenlijk een ontvanger zoals een radio dat ook is.Alleen staat deze afgestemt op een andere zender nl op een van die frequenties in jouw lijstje.
Die toeter is de ontvangst antenne voor dat frequentie gebied.
Dan wordt het ingangssignaal gemengt met een frequentie dia op het printje aanwezig is en alleen het verschil tussen die twee wordt verder versterkt. Wanneer nu een van die frequenties van jou lijstje binnen komen komt deze alleen door de detector zoals ook een gekozen zender van de radio erdoor komt. En als die waarde overeenkomt geeft de ontvanger een signaal af. Elk ander signaal wordt niet door het filter doorgelaten.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Erik
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 3 mei 2004, 18:09
Locatie: Brabant. .. .

Bericht door Erik »

oke,
maar hoe kan de politie dan waarnemen dat jij zoon ding aan boord hebt?
meten die jou zendsignaal? (dus zouden ze alleen van de voorkant kunnen meten dat jij zoon ding hebt?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Elke ontvanger die zend ook een beetje. Een radar detector dus ook. Het nadeel van zoeen detector is dat hij inderdaad met een bundel een richting op kijkt en niet rondom. Met gevoelige app. in de juiste richting heb je hem snel gevonden. En de juiste richting is in dit geval geen probleem. En als het voertuig gestopt is en je loopt er met een "pijlontvanger" omheen dan heb je hem ook zo.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Erik
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 3 mei 2004, 18:09
Locatie: Brabant. .. .

Bericht door Erik »

ja maar, dan zou je hem toch heel simpel kunnen onderbreken met een schakelaartje? als je aangehouden word, dat je hem uitzet.

maar is het moeilijk om zoon electromagnetische golf op te wekken?
zjin daar meschien schema`s voor?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ja met een schakelaartje de zaak uitzetten help al heel wat.
Wat het zelf bouwen betreft.
Het is mogelijk, maar golfpijpen maken voor deze frequentie is heel erg nauwkeurig werk.Je lijkt meer op een fitter dan op een electronicus in dit frequentie gebied. Er is literatuur over hoe je zoiets aanpakt. Ik zal een gaan zoeken en dan plaats ik het hier wel.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
N!co
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 11 feb 2005, 20:05

Bericht door N!co »

het is dan al wel een beetje een oude discussie maar als je die lectuur nog weet te vinden zou dat mooi zijn..
zo'n ultrasoon zender zoals die in de conrad staat, kun je daar ook de frequentie van veranderen? er staat bij dat het frequentiebereik tot 41 khz gaat maar ik zou ook graag lagere frequenties ermee maken.

bij voorbaar dank

Nico
Gebruikersavatar
Remont
Berichten: 31
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 13:10

Bericht door Remont »

zou je dat ding wat zend er nie uit kunnen halen. zodat ze je niet meer detecteren, :D
moet kunnen toch?,,, bij de radio zien ze toch ook nie wie er naar luistert?
Stefy
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 19 okt 2003, 19:58

eigen radar dedector ontwerpen.

Bericht door Stefy »

Hallo Allemaal,

Ik heb zelf een radar dedector ontworpen en gebouwd daar ik nergens een schema kon vinden; je kan het op twee manieren ultrasoon ontvangen via een antene, of via een Ultrasoon microfoon

Die ultrasoon sensoren heb je met een zender en ontvanger ineen,
maar er bestaan ook alleen zenders of ontvangers voor Ultrasoon apart

voor een radar dedector heb je alleen een ontvanger nodig ,een Ultrasoon ontvanger (Microfoon) de zender heb je hier niet nodig

ik zal de werking van een radar dedector eens uitleggen in het kort.
je antenne of je ultrasoon microfoon ontvangt het geluid op een geeft dit door aan de versterker . De versterker geeft het op zijn beurt door aan de filter , de filter filtert de gewenste frequentie uit zodat alleen de frequentie overblijft van de flitspaal je moet wel een beetje onder je frequentie en boven je frequentie van de flitspaal ook kunnen ontvangen omdat de frequentie veranderd bij koud en warm weer en ook bij vochtigweer. De filter geeft het signiaal door aan de LED of zoemer

Samenvatting:

ontvanger: antenne of ultrasoon microfoon
versterker: versterkt de bennen gekomen geluid.
filter : filtert de frequenties weg zodat er alleen de gewenste frequenties overblijven.
Led of zoemer: geeft aan welke frequentie er gededecteerd is in de ongeving
Stefy
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 19 okt 2003, 19:58

Ultrasoon voor weinig geld

Bericht door Stefy »

Hallo Allemaal,

als je niet veel geld wil uitgeven voor een Ultrasoon sensor kan je naar het plaatselijk autokerkhof , namelijk in een BMW die uitgerust is met alarm zit er zo'n sensor ,zender en ontvanger ineen ze zitten links en rechts boven aan de voorruit binnen in de wagen, 3.50 Euro voor de twee geen geld Hé om er niet mee te experimenteren.

Stefy.





leren is weten en weten is macht.
Pelle371
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 20:52
Locatie: Nijmegen

Bericht door Pelle371 »

Erik schreef:dan zou je hem toch heel simpel kunnen onderbreken met een schakelaartje? als je aangehouden word, dat je hem uitzet.
Vind je dat niet raar? Stel je voor, je zit in een politie auto. Je ontdekt door je radardetector-detector dat de auto voor je een radardetector aan boord heeft. Je houdt de betreffende auto aan, en opeens zend de auto het signaal niet meer uit... :roll: Maakt niet uit of je het ding aan of uit hebt, het in je auto hebben ervan is zowiezo illegaal volgens mij.. :?:
Stefy
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 19 okt 2003, 19:58

Bericht door Stefy »

Een radardetector bezitten is niet strafbaar en het maken ook niet.
maar het gebruiken ervan wel natuurlijk als deze het doel heeft om pol of flitskassen, controles te omzeilen . Wie koopt er nu een radardetector om niet te gebruiken. Je koopt ook geen eten om weg te gooien hé.

Elke radar zend ook een beetje uit ook al heb je de detector uitgeschakeld met een schakelaar.
Hoe je dit kan voorkomen dat het signaal niet meer kan opsporen, kan je vinden in mijn boek.

Het ontwerp van deze radardetector is ontstaan naar onderzoek dat ik deed naar geluid, de radardetector is een onderwerp uit mijn boek die ik aan het schrijven ben. Ik heb ook onderzoek gedaan in verband met het geluid onder onze gehoorgrens, binnen ons gehoorbereik, boven ons gehoorbereik, en ultrasoon en radar licht boven ons gehoorgrens. Met radar en ultrasoon kan je meer dan opsporen van deze signalen, je kan er ook afstanden mee meten, holle ruimtes, dieren mee opsporen maar er is nog veel meer dat in mijn boek beschreven wordt, met een bouwschema van eigen ontwerp.

Elke radar zend ook een beetje uit ook al heb je de detector uitgeschakeld met een schakelaar.
Hoe je dit kan voorkomen dat het signaal niet meer kan opsporen, kan je vinden in mijn boek.
Plaats reactie