Print - geluidengenerator

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
dbt18
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 jan 2004, 13:58

Print - geluidengenerator

Bericht door dbt18 »

hoi,voor een project 6vwo moeten we een schakeling maken voor een interactief speelgoedje( 2 motortjes 2 lampjes en een geluidengenarator deze bediend door 3 druksensoren)
Nu wordt deze schakeling al door iemand ontworpen maar deze persoon kan de schakeling niet zelf als een printtekening maken zodat ik ermee naar een bedrijf hier in de buurt mee kan om t plaatje te laten maken...
Waar moet ik hiervoor zijn??hier?hts'ers, ingenieurs?ik zou t begod niet weten!Alvast bedankt voor de hulp!
weardguy
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 dec 2003, 23:37
Contacteer:

Bericht door weardguy »

Om dus als printlayout te maken?
volgens mij zijn er op internet een paar programma's te vinden die dit kunnen en volgens mij zeker een paar programma op deze site:
www.circuitsonline.net
Klik daar op downloads en daar vind je een aantal programma's die je volgens mij kan gebruiken.
http://www.xs4all.nl/~petervoo/menno/beginsite2.html
Grappig: ik steek een elco van 200 uf 100 volt in het stopcontact: wat knalt eerder, de zekering of de elco?
Muizeke
Moderator
Moderator
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 11 nov 2002, 21:58
Locatie: De Roest D'Alkemadelaan 4 bus 18 2600 Berchem ( Antwerpen )

Bericht door Muizeke »

Indien uw verwachtingen niet te hoog zijn wil ik de tekening wel maken.
Zet de schakeling maar op de site of stuur ze naar mijn e-mail adres
dbt18
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 jan 2004, 13:58

Bericht door dbt18 »

Als ik e schakeling binnen heb,zal ik hem zo snel mogelijk mailen!

Harstikke bedankt alvast!
dbt18
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 jan 2004, 13:58

Bericht door dbt18 »

Ik heb je de schakeling gemaild en hoop dat je me kunt helpen!!
PJ
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 19:35
Locatie: oostkamp

Bericht door PJ »

Ik ken een prog dat als je de schakeling ingeeft, zelf een print-layout maakt. Ik gebruik eagle layout editor, is ook volgens circuitsonline eht beste prog, en is niet zo moelijk om mee te werken. Het ziet er moeilijk uit maar is het niet. klik hier om het de site van eagle te bekijken je kunt er de beta versie donloaden gratis, maar als je wilt omzetten naar prinplaat moet je hem kopen (wie doet dat nu nog) of op kazaa de gekraakte versie downloaden of hier de crack downloaden. Op circuitsonline kun je wel vinden hoe je moet werken met eagle . TIP: Om de componenten in te geven gewoon gebruik maken van de biblioteek die in het prog zit.
Muizeke
Moderator
Moderator
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 11 nov 2002, 21:58
Locatie: De Roest D'Alkemadelaan 4 bus 18 2600 Berchem ( Antwerpen )

Bericht door Muizeke »

De eerste opgave betrof een geluidengenerator.
In bijlage al de schema's.
De print meet 5 bij 4cm
Op aanvraag kan de print aangepast worden aan de specifieke dimensies van de gebruikte onderdelen.
Bijlagen
geluiden-lay-out.GIF
geluiden-lay-out.GIF (15.81 KiB) 10611 keer bekeken
geluiden lay-out.GIF
geluiden lay-out.GIF (14.18 KiB) 10609 keer bekeken
geluiden generator.jpg
geluiden generator.jpg (40.54 KiB) 10618 keer bekeken
Plaats reactie