pinnacal studio 9 scart ->s-video aansluiting.

Site feedback, berichten voor moderators enz
Plaats reactie
Stefy
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 19 okt 2003, 19:58

pinnacal studio 9 scart ->s-video aansluiting.

Bericht door Stefy »

Hallo allemaal,

Ik heb een tv kaart voor mijn pc gekocht , ik heb een probleempje.
als ik mijn video recorder (VHF) aansluit op mijn kaart krijg ik wel geluid en beeld maar de beelden zijn niet duidelijk ze rollen weg, en zijn rood en soms groen ik zou dit willen oplossen omdat ik dringend mijn eindwerk dat op videoband staat moet omzetten op DVD omdat we opschool geen video recorder meer hebben.
Als ik de beelden van mijn dig camera invoer heb ik dit probleem niet .
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Dank bij voorbaat.

Groetjes,

Stefy

Ps: het geluid ik Oké alleen slecht beeld.
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Bericht door nemeg »

Waarschijnlijk is het signaal van je VHF te laag voor de PC kaart.
Je kunt een antenneversterker proberen of de scartplug gebruiken.
Op de video zit een scart aansluiting.
Op de scart zit een VIDEO OUT die je op de composite video van de PC kaart aangesloten.
De scart heeft ook een AUDIO OUT die je ook op de de PC kaart aansluit. LINE IN.
Er zijn scartpluggen te koop waar de VIDEO OUT en de AUDIO OUT al naar buiten zijn uitgevoerd met tulppluggen.
Je hoeft dan alleen maar twee kabeltjes met tulppluggen van de video naar de kaart te brengen.
Stefy
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 19 okt 2003, 19:58

Bericht door Stefy »

Het kabeltje dat ik heb is een met eer scart stekker voor de VHF video dat zit er in. Het kabeltje verloopt in drie kabels 2 x tuplstekker voor links en rechts audio dat zit ook juist in de pc kaar Line in, één kabeltje S-Video aansluiting die ook in de Pc kaart zit deze stekkers kan ik maar op één manier in mijn pc kaart stekken, als ik pinacal studio 9 opstart en de film wil inladen krijg ik GOED GELUID en SLECHT BEELD.

Ik heb al geprobeerd de frequentie van de video uitgang van mijn video recorder te veranderen met het instelschroefje dat achter aan de video recorder is maar het beeld blijft rollen en slechte kleuren geven.


Kan ik de gevoeligheid van mijn Pc kaart niet afstellen op de Frequentie van mijn video recorder zodat ik geen versterker moet aankopen.


PS: In de PC winkel hebben ze er ook geen idee van wat dat kan zijn.

Met vriendelijke groeten,

Stefy
nemeg
Berichten: 649
Lid geworden op: do 20 jan 2005, 19:40
Locatie: Asten. .. .. .

Bericht door nemeg »

Ik heb een andere kaart dan jij en ik heb die truc van de videorecorder naar de pc al meerdere malen gedaan.
Als ik tv inscschakel heb ik de mogelijkheid om meerdere instellingen te doen, een er van is AV, de keuze van composiet video en s-video.
Als ik composit video kies heb goed beeld, pak ik s-video dan is mijn beeld niet echt slecht maar wel zwart-wit.
Misschien heb jij ook een van deze instellingen.
Anders moet je iemand op de kop tikken die dezelfe kaart heeft als jij.

Succes
Stefy
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 19 okt 2003, 19:58

Bericht door Stefy »

Nemeg

Hartelijk dank, maar ik heb het al opgelost.
Ik heb zelf een HF versterker ontworpen en gebouwd dat ik tussen mijn scart aansluiting van mijn videorecorder heb gemonteerd hier op heb in een aansluiting voor mijn scartkabel naar s-video signaal, het beeld is nu zeer scherp en het geluid was al goed maar heb ik ook versterkt en geruis uitgefilterd alles werkt nu tip top.

Hartelijk dank je tips :wink:

Stefy
Plaats reactie