Gezocht: werkende diepvries-/koelkast motor

Op deze pagina kun je een advertentie plaatsen als je iets te verkopen hebt of iets zoekt.
Plaats reactie
Gioske
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 jan 2006, 11:13
Locatie: Herentals
Contacteer:

Gezocht: werkende diepvries-/koelkast motor

Bericht door Gioske »

Hey,

Als iemand nog een werkende koelkast of diepvriesmotor heeft wil ik die altijd wel kopen. Want ik heb er een nodig voor mijn eindwerk int school is de bedoeling dat wij daar een compressor mee maken

met vriendelijke groet,
It is so easy like stealing a coockie from the pope
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Dat gaat niet goed omdat de motor met olie is gevult en deze olie langzaam langs de leidingen naar buiten komt en de motor dan vastloopt.
(in een koelkast loopt hij niet vast omdat de leidingen daar in een gesloten circuit zitten en de olie dus terug in de motor komt.)
janvanbree2
Berichten: 447
Lid geworden op: do 28 jul 2005, 23:38
Locatie: Moergestel / Wintelre / Tilburg. .. .
Contacteer:

Bericht door janvanbree2 »

Is dat niet op te lossen met bijvoorbeeld een oliedruppelaar op de intake?
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
Jacob
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 21:15
Locatie: Hoek v Holland. .. .

Re: Gezocht: werkende diepvries-/koelkast motor

Bericht door Jacob »

Gioske schreef:Hey,

Als iemand nog een werkende koelkast of diepvriesmotor heeft wil ik die altijd wel kopen. Want ik heb er een nodig voor mijn eindwerk int school is de bedoeling dat wij daar een compressor mee maken

met vriendelijke groet,
Ik heb je bericht gelezen over een koelkast motor en ik heb het zelf ook wel gedaan om de motor als een compressor te gebruiken.
Het werkt goed alleen moet de motor recht op laten staan als je hem er uit hebt.
Ik den dat je het beste naar de gemeente wef kunt gaan waar het huisvuil en grof vuil ingesameld wordt.
Alleen het probleem is dat de freon niet meer in de buiten lucht mag komen en met een speciaal apparaat leeg gezogen wordt en dat gebeurd bij bepaalde bedrijfen waar jij niet bij kan komen.
Maar als je een koelkast gevonden hebt dan kun je door de koperen leidingen ongeveer 10 cm van de motor door te knippen, als je dat doet moet je oppassen er staat druk op en er spuit olie uit die zo in je hogen komt en dan ben je niet blij dus pas op hoe je het doet zeer voorzichtig.
Maar asl de beide leidingen door heb gekinpt en de motor recht op laten staan anders loopt de olie er uit en je mag hen nooit op het aansluit kasje laten vallen wand dan stootje de elektrische draden inwendig kapot wand de motor met pompje hangt met veren in de stalen bol van daar.
Het werkt goed zonder probleem wand de compressortje zit aan de bovenkand en de lucht zuigt hij via de tank waar alles inzit naar binnen.
Dus hij zuig de olie weg uitde bol totdat de zuig inlaat boven de olie zit.
Het zijn goeie compressors en kunnen een hogedruk hebben dus pas op 35 bar is heel gewoon ik heb zels een keer een grote gahad die 50 bar haalde.
Verder succes.
Maar nogmaals wees voor zichtig
Ik heb zelf bij de reineging gewerkt in de goeieauwetijd en +/- 100 koelkast motoren verkocht naar het buitenland tegen een zacht prijsje van daar dat ik weet hoe je het moet doen.
Ze worden ook verkocht als kompressor voor het kleine verf spuitwerk.
Plaats reactie