closed
-
- Moderator
- Berichten: 11503
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
- Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .
Dit is natuurlijk voor school. Je zult toch wel iets geleerd hebben over magneet schakelaars, drukknoppen, thermische beveiligingen, enz.
Maak eens een schetsje, dat kijken we dan na en helpen je verder.
Als ik voor jouw deze opdracht maak, dan wil ik ook het diploma hebben wat je dan zou krijgen, en dan heb je zelf nog niks.
Maak eens een schetsje, dat kijken we dan na en helpen je verder.
Als ik voor jouw deze opdracht maak, dan wil ik ook het diploma hebben wat je dan zou krijgen, en dan heb je zelf nog niks.
signature ruimte te huur
Verhuurd
Verhuurd
-
- Moderator
- Berichten: 11503
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
- Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .
-
- Moderator
- Berichten: 11503
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
- Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .
Hier een schetsje Met stuurstroom en vermogenskringschema.
In de stand Rust gebeurt er niks.
Als de schakelaar in de stand Hand wordt gezet dan moet met eerst op de start schakelaar drukken.
K1 komt in, k1 is het overname kontakt van K1 en die zorgt ervoor dat K1 inblijft als de startknop wordt losgelaten.
Tevens begint Klok T1 te lopen. Als T1 is afgelopen dan komt t1 (kontakt van T1).
Dit kontakt t1 zet relais K2 in.
De hoofdkontakten van K1 en K2 laten de motoren lopen.
Drukt men op de stopknop dan vallen K1 K2 en T1 af.
Relais K1 valt af dus k1 gaat open en men moet weer op de start knop drukken om de zaak in te krijgen.
Zet met de schakelaar in de stand auto.
Dan zal K1 en T1 direct inkomen. hulpcontakt k1 komt ook in zodat als t1 inkomt K2 ook in kan komen.
Drukt men nu de stop knop in dat stop alles. Laat men de stopknop weer los dan start alles weer.
Hetgeen ook de vraag was.
In de stand Rust gebeurt er niks.
Als de schakelaar in de stand Hand wordt gezet dan moet met eerst op de start schakelaar drukken.
K1 komt in, k1 is het overname kontakt van K1 en die zorgt ervoor dat K1 inblijft als de startknop wordt losgelaten.
Tevens begint Klok T1 te lopen. Als T1 is afgelopen dan komt t1 (kontakt van T1).
Dit kontakt t1 zet relais K2 in.
De hoofdkontakten van K1 en K2 laten de motoren lopen.
Drukt men op de stopknop dan vallen K1 K2 en T1 af.
Relais K1 valt af dus k1 gaat open en men moet weer op de start knop drukken om de zaak in te krijgen.
Zet met de schakelaar in de stand auto.
Dan zal K1 en T1 direct inkomen. hulpcontakt k1 komt ook in zodat als t1 inkomt K2 ook in kan komen.
Drukt men nu de stop knop in dat stop alles. Laat men de stopknop weer los dan start alles weer.
Hetgeen ook de vraag was.
- Bijlagen
-
- zaagmachine.GIF (3.98 KiB) 16914 keer bekeken
signature ruimte te huur
Verhuurd
Verhuurd
-
- Moderator
- Berichten: 11503
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
- Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: do 28 jul 2005, 23:38
- Locatie: Moergestel / Wintelre / Tilburg. .. .
- Contacteer:
Tegenwoordig leren ze op scholen alleen nog maar L1, L2, L3. R S T kennen de meestal al niet meer...
ALE - Light & Sound - Sales & Rental - www.alelight.nl : Elektronica webshop in aanbouw!
- Stynus
- Site Admin
- Berichten: 5910
- Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
- Locatie: Overpelt (België)
- Contacteer:
Dat zijn de oude benamingen voor L1-L2-L3bouza schreef:heel mooi! u bent van harte bedankt.
nog een klein vraagje.. waarvoor staat R, S en T ?
Met vriendelijke groet,
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
--> Elektronica bouwpakketten en componenten te koop. <--
Stynus
http://www.elektronicastynus.be
--> Elektronica bouwpakketten en componenten te koop. <--
-
- Moderator
- Berichten: 11503
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
- Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .