Bouw van een R/C positie regeling

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
Bas Lansdorp
Berichten: 1
Lid geworden op: do 4 mar 2004, 11:14
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bouw van een R/C positie regeling

Bericht door Bas Lansdorp »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een surfkite afstandbestuurbaar te maken. Dit wil ik doen door de vier touwen te vervangen door twee (een aan iedere kant van de vlieger). Door de postie aan de zijkant van de vlieger te veranderen zou je de vlieger moeten kunnen besturen.
Ik wil de positieregelaar (ongeveer een meter lang) maken met behulp van een geleidestang met een glijlager. De postie van het glijlager wordt geregeld door een schoefspindel.
Zoals gezegd moet het geheel afstandbestuurbaar zijn. De input van mijn systeem is dus het stuursignaal van de ontvanger. Ik ben aan het twijfelen over het terugkoppelsignaal: omwentelingen tellen of een aparte terugkoppeling mbv bijv. een variabele weerstand. Wie heeft advies of een beter idee?
Verder weet ik niet hoe ik de electronische schakeling moet maken die met mijn input en output de uiteindelijke positie kan bepalen. Ook hierover wil ik heel graag advies.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bas Lansdorp
Those who think something is impossible should get out of the way of people who make it happen
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer je op een RC ontvanger zogenaamde servo's zet dan kun je die gebruiken voor jouw probleem. en de standaard servo's voor rc bootjes, auto's en vliegtuigen hebben al een plaats terugmelding. die zijn dus erg goed te gebruiken woor jouw probleem.
Plaats reactie