partijtje electronicaonderdelen voor de hobbyist

Op deze pagina kun je een advertentie plaatsen als je iets te verkopen hebt of iets zoekt.
Plaats reactie
jidijkstra
Berichten: 3
Lid geworden op: do 29 jun 2006, 22:24
Locatie: Rotterdam

partijtje electronicaonderdelen voor de hobbyist

Bericht door jidijkstra »

Luitjes, ik heb een probleem: Wegens omstandigheden heb ik een lading (oude tweedehands) electronica-onderdelen zeg maar in mijn handen gedrukt gekregen, waar ik geen raad mee weet. Ik vind het zonde om weg te gooien, maar ik heb ook geen idee waar ik het anders zou moeten laten.

Mijn vraag is natuurlijk: WIE KAN IK HIERMEE *WEL* BLIJ MAKEN?!

De hele mep bestaat uit onder andere een divers aanbod in:
* weerstanden (dat is een behoorlijke berg van 0 tot oneindig ohm ;)
* (el-)co's
* lampjes
* transistors
* diodes en LED's
* spoelen
* relais
* potmeters
* variabele weerstanden
* motortjes (gelijkspanning voornamelijk)
* schakelaars (druk, draai en tuimel)
* knoppen
* microfoontjes
* speakertjes
* connectoren (waaronder banaantjes, XLR's, Din maar ook exotischere)
* batterijhouders
* trafo's
* ... en nog wat zooi die ik ook niet kan thuisbrengen.

Daarnaast heb ik nog een grote curverkrat vol met nog meer weerstanden, bekerelco's, grote spoelen en relais, en andere componenten. Daar heb ik nog geen foto's van: accu leeg ;) -> komen er na het weekend bij.

Punt is: het zijn veel uitgesoldeerde onderdelen die dus al een keer gebruikt zijn. Soms ook niet. Het is redelijk geordend, maar kan ook geen exacte specificaties geven, ik ben wat dat betreft een behoorlijke leek. Er zijn foto's op Flickr te vinden en als je hogere resolutie nodig hebt, kan je er om vragen. Of duidelijkere foto's van afzonderlijke onderdelen ofzo. Ook geen probleem.

Maar ik heb geen zin om voor iedereen hier fotootjes te maken of envelopjes te plakken en drie transistortjes per keer op te sturen ofzo. Het wordt een beetje een "neem alles of niets"-verhaal, of in ieder geval iets wat daarop lijkt zoals meneer A is geinteresseerd in alle weerstanden en B in de connectors ofzo. Het is namelijk aardig wat, de foto's op flickr zijn lades van 38x28x7cm (die je er overigens niet bijkrijgt ;) En dan heb ik NOG een krat vol weerstanden, elco's etc.

Nogmaals: Ik wil iemand hier een plezier mee doen omdat ik het zonde vind om weg te gooien! Als die iemand(en) er nog iets voor overheeft (voor de moeite of gelegenheid) vind ik dat alleen mooi meegenomen, maar ben beslist geen handelaar. Wel eerlijk zijn he... ;)

OK, wie heeft er interesse, of weet wat zo'n verzameling waard is voor iemand? Kent iemand een ander in de omgeving die een gat in de lucht springt voor zo'n berg onderdelen? Help mij anderen te helpen please.

Mail even voor vragen, of stel ze hier.

Cheers!

http://www.flickr.com/photos/jarnokicksass/ (electrosale set)
Kaz'Duzar
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 19 jun 2006, 10:28
Locatie: . .

Bericht door Kaz'Duzar »

Ik heb waarschijnlijk wel interesse, ik ga zo even kijken of ik er nog bakken tussen zitten die ik wel wil hebben. Stuur je ook op?
jidijkstra
Berichten: 3
Lid geworden op: do 29 jun 2006, 22:24
Locatie: Rotterdam

Bericht door jidijkstra »

Opsturen kan wel, maar dat wordt denk ik een dure bedoeling. Een doosje trafo's is al snel een paar kilootjes en daar rekent de TPG best een aardig bedrag voor.

Voor de duidelijkheid: Het staat in Rotterdam, misschien is het handiger om langs te rijden? De hele rataplan is gok ik twee of drie verhuisdozen vol...
Kaz'Duzar
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 19 jun 2006, 10:28
Locatie: . .

Bericht door Kaz'Duzar »

Ik heb alles goed bestudeerd, maar er zijn per bak maar een paar dingen die ik echt kan gebruiken. De rest zou ik dan weggooien.

Ik denk dat er vast wel mensen zijn die meer dingen kunnen gebruiken, dus ik trek mijn interesse even in.

Ophalen is voor mij niet mogelijk, omdat ik nog geen rijbewijs heb en m'n ouders op dit moment erg druk zijn.
dj jens
Berichten: 1543
Lid geworden op: ma 2 jan 2006, 11:30
Locatie: Den Haag.. .
Contacteer:

Bericht door dj jens »

prijs???? :lol:

ik heb trouwens ook wel interesse....
maar ik wil natuurlijk wel even de prijs weten:P
jossie
Berichten: 110
Lid geworden op: do 2 mar 2006, 8:13
Locatie: . .
Contacteer:

Bericht door jossie »

ik heb ook interesse, je kan het altijd wel gebruiken.

jos
www.kuijpersvof.nl
jos.kuijpersvof.nl
Ik ben ook Jossie1994
Gebruikersavatar
elektronica amateurtje
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 19:20
Locatie: heist op den berg.. .. .

Bericht door elektronica amateurtje »

Ziet er intressant uit dus ik heb intresse.
Vooral voor de diodes,leds,weerstanden.
En zit er toevallig een bp104 bij?
met vriendelijke groenten robin.
Mijn favoriete wet:De wet van de minste
inspanning.
Those about to rock salute you !!
jidijkstra
Berichten: 3
Lid geworden op: do 29 jun 2006, 22:24
Locatie: Rotterdam

Bericht door jidijkstra »

OK! wat een stapel reacties! (ook via mail...) Ik ben echt verrast door het aantal, echter uiteindelijk heb ik een keuze moeten maken en het grote woord is er uit: De hele set is verkocht en wordt donderdag opgehaald. Mocht de persoon in kwestie niet langs komen, zal ik het hier laten weten...

Dank voor alle reacties tot dusver!
Gebruikersavatar
elektronica amateurtje
Berichten: 1079
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 19:20
Locatie: heist op den berg.. .. .

Bericht door elektronica amateurtje »

Das pech hebben.
met vriendelijke groenten robin.
Mijn favoriete wet:De wet van de minste
inspanning.
Those about to rock salute you !!
Plaats reactie