aflezen of 24v adapter is aangesloten

Zoek je iets? Plaats het hier!
Plaats reactie
dalet
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 12:28

aflezen of 24v adapter is aangesloten

Bericht door dalet »

een klant heeft 64 24v adapters waarmee bepaalde apparaten (draadloze intercoms) worden geladen. De bedoeling is om via een PC (VB6) af te lezen (data acquisitie) of een apparaat is aangesloten op een van de 64 laders.

Het lukt me momenteel al om via het apparaat zelf uit te lezen of deze is aangesloten op een lader, maar hiervoor moet de gebruiker een extra kabeltje aansluiten (naast de kabel voor de lader).

Nu is mijn vraag of ik ook de 24v adapter kan gebruiken om te achterhalen of er iets is aangesloten op de adapter.

Ik ben zelf programmeur, en met behulp van data-acquisitie-modules (zoals ICP.CON) kan ik digitale of analoge signalen uitlezen, ik heb echter geen (elekro-)technische achtergrond, dus ik heb geen idee wat ik van de adapters zou moeten aflezen.

En natuurlijk wil ik gewoon betalen voor de aanlevering van een werkende oplossing. Het moet wel om een zeer stabiel systeem gaan, dus het liefst met professionele componenten.

De gegevens van de adapter zijn :

AC input : 100-240V~1.8A
DC output : 24V 2.1A 50W max
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer jij die icpcon units gaat gebruiken om deze 64 adapters te kontroleren, dan is succes verzekerd. Ik ken deze modules en je kunt er geweldige dingen mee doen. Ook voor 24 volt te gebruiken. Misschien dat je er een spanningsdeler voor moet zetten van 2 weerstanden om de meetspanning omlaag te brengen. Maar dat hoeft dan helemaal geen probleem te zijn.
Succes ermee. Bij eventuele vragen horen we dat nog wel.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
ronny
Berichten: 115
Lid geworden op: di 4 okt 2005, 16:34
Locatie: meeuwen-gruitrode

Bericht door ronny »