Laptop display

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Laptop display

Bericht door RiPKiP »

Wij zijn bezig met een mp3 computer, en nu heeft een maat van mij een scherm van een laptop liggen, is dit aan te sluiten op een normale pc? Het gaat om een ergolite n4/25 van Fujitsu Siemens
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Heel kort gezegt "Nee".
Op het moederbord van die laptop zit een speciaal ic dat het dislpay aanstuurd. Dit gebeurt met veel meer draden dan alleenRGB en sinc. zoals bij een "Gewone monitor"
RiPKiP
Berichten: 390
Lid geworden op: zo 25 aug 2002, 14:44
Locatie: Richting Utrecht :-)
Contacteer:

Bericht door RiPKiP »

ok dat is duidelijk,
volgende vraag; een laptop toetsen bordje ? zo niet dan ga ik gewoon ook een laptop moederbord scoren
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

precies het zelfde. ook in het toetsenbord zit nu niks alles weer op het moederbord. De scanprocessor en dan weer terug is niet nodig als je alles toch al bij elkaar hebt. Eigenlijk is een laptop goedkoper aan onderdelen dan een komplete pc, maar toch!!!
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

ik heb het toch al eens gezien van dat latopscherm ik meen dat het op tweakers was: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... pscherm,pc
Dominic
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 15 feb 2004, 0:11
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Dominic »

Idd het is weldegelijk aan te sluiten. Alleen moet je wel een VESA aansluiting omdat deze ook een digitaal singaal geeft net als een laptop. VESA zag je vroeger heel veel op ISA kaarten van Trident. Leuk stukje trouwens op Tweakers zal het eens gaan lezen
Plaats reactie