telefoon opname simulator????

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
satchid
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 mar 2004, 23:04

telefoon opname simulator????

Bericht door satchid »

Halo iedereen,

Ik ben nieuw bij deze groep. Ik heb nl een probleem.
Ik heb een Tiptel 332 antwoord aparaat. Dit aparaat werkt zeer goed al er alleen maar gesproken word. Maar als er muziek gespeeld word dan gaat het toestel de La noot interpreteren als een einde gesprek. Nu wil ik dat opgelost zien. Dat Tiptel toestel word vervangen door een automatis lijn opname recorder. die begint automatis op te nemen als de telefoon horen van de haak gaat en stopt met opnemen als de horen er weer op gaat. Hoe kan ik een toestel produceren dat het van de haak nemen en op de haak leggen automatisch doet, uiteraard niet met de toondetectie?

Ik dank u,
Willy
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Als ik het goed begrijp wil jij iets hebben om dat ding zomder dat hij op de telefoonlijn is aangesloten te testen.
Een printje waar een schakeling opzit die net doet of er gebeld gaat worden en dan even niet.
Klopt dit?
Zo niet graag iets meer uitleg overwat je dan wel wil.
Groeten
Mat
satchid
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 mar 2004, 23:04

Bericht door satchid »

Het antwoordapparaat dat ik heb legt de lijn af wanneer het de 440Hz blokken hoort die de telefoon companie stuurt wanneer de andere kant van de lijn heeft opgehangen. Dit maakt dat wanneer we een La (ook 440Hz) spelen op een intrument, dat het antwoordapparaat verkeerdelijk denkt dat de opnamr gedaan is.
Ik zoek een ander detectie systeem.

Willy.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ga eens stroom meten en kijk eens of je verschil ziet .
Want daarop kunnen we wel iets maken om te kijken of er
een verbinding is of niet.
satchid
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 mar 2004, 23:04

Bericht door satchid »

Mr Janssen,
Ik denk niet dat er verschillende stromen of spanningen zijn over de telefoonlijn omdat ze zich op dat moment gedraagt als een gewoon analoog gespreks kanaal totdat de hoorn is ogelegd. Wanneer de oproeper echter de hoor neerlegt klinkt er een siegnaal gelijk aan een bezettoon. Deze toon kan ik niet gebruiken (440Hz). Maar zou ik deze toon niet kunnen gelijkrichten? Krijg ik dan geen blokgolf van 3 a 4 Hz als ik dat goed an boord leg?
Willy
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Een toon gelijkrichten zal nooit tot een frequentie verlaging gaan komen.
Ik heb hier de telefoon stroom gemeten en zie wel degelijk een heel mooie verandering.
Ik heb via een gelijkricht brug en een kleine belastings weerstand in serie met een tel.lijn gemeten en ik zie
doode lijn geen stroom
wanneer er gebeld word mooie stroom pulsen
als er op wordt genomen een constante stroom
en als de hoorn weer wordt neer gelegt is de stroom weer weg.
Dus heel mooi te detecteren.
satchid
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 mar 2004, 23:04

Bericht door satchid »

Dat is zeer juist Mat, Maar indien je de stroom meet als de andere kant al heeft afgelegd en voor dat deze kant aflegd, dan zijn er deze 440Hz blokken op de lijn, juist als een bezettoon, die ik will gelijkrichten en afvlakken, Ik hoop daaruit een blockgolf van 3 of 4 hz te halen en er iets me doen. Wat denk je?
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

In principe moet dit kunnen.
Die 3 a 4 Hz zijn inderdaad te detecteren
Maar wat er dan mee moet weet ik niet want ik heb geen idee
wat je daarna wilt doen
satchid
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 mar 2004, 23:04

Bericht door satchid »

Ik weet niet of je soms met met microprossesoren werkt, Maar ik denk dat het moet kunnen. Mischien de frequentie meten en daarop reageren, Ik weet nog niet, hebt U een idee?

Ik werk met een PICAXE. Dit is een prosessor type dat met zeer weinig ervaring kan geprogrameerd worden (Ik heb geen ervaring). Het programa (een soort basic) is gratis van het net te halen.
http://www.rev-ed.co.uk/detail.asp?id=r ... ame=PICAXE
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

moet kunnen. Dit zijn normale pic ic's maar dan hebben ze daar al iets mee gedaan zodat het voot een beginneling makkelijker is.
Die 3 a 4 Hz dat hoeft geen probleem te zijn gewoon het hoog signaal tellen en als het tussen een bepaalde waarde ligt dan is het een goede.
satchid
Berichten: 6
Lid geworden op: za 27 mar 2004, 23:04

Bericht door satchid »

Dank je, voor je hulp.

I hou je op de hoogte.

Willy
Plaats reactie