hoofdtelefoon vraagje

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Pee_l
Berichten: 171
Lid geworden op: do 18 dec 2003, 17:29
Locatie: Antwerpen

hoofdtelefoon vraagje

Bericht door Pee_l »

Goede avond allemaal,

ik heb op het internet aan het zoeken geweest naar een schakeling om een klein versterkertje te maken voor mijn hoofdtelefoon. Hij gaat namelijk niet zo luid. Ik kom terecht bij vrij grote schakelingen met heel veel ingangen enz....

Heeft iemand misschien een schematje voor een kleine versterker? of een winkel waar je zoiets kunt kopen.

mvg,
Peter
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ik ben op dit moment niet thuis.Maar ik heb wel een leuk simpel schemaatje voor een hoofdtelefoon versterker.
Vanavond zal ik het hier neerzetten.
Mochten er nog meer mensen zijn die iets hebben kunnen natuurlijk altijd hier wat posten.
geert
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 feb 2004, 20:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

koptelefoonversterker

Bericht door geert »

Op www.ecmeander.tk vind je onder schema's->audio een versterker. Ik weet niet of deze helemaal geschikt is voor jouw doel; eigenlijk is 'ie bedoeld om een diskman/mp3speler aan een luidspreker te koppelen. Toch werkt hij bij jou ook wel, maar misschien is er wel een ander (makkelijker/beter/goedkoper) schema.
Alle elektronica bestaat uit rook: als er iets kapot gaat, komt het naar buiten.

http://www.roenskeep.net
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Hier is het schema. Je ziet er maar een. Voor stereo moet je het 2 maal bouwen. Op de uitgang komt de hoofdtelefoon. Op de ingang de muziek.
Bijlagen
voorversterker.GIF
voorversterker.GIF (2.83 KiB) 12891 keer bekeken
Pee_l
Berichten: 171
Lid geworden op: do 18 dec 2003, 17:29
Locatie: Antwerpen

Bericht door Pee_l »

Denk je dat het mogelijk is om deze op 9 volt te laten werken ipv op 12 volt? en alvast heel erg bedankt allemaal! Dit is een fantastisch forum.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ja hoor op 9 volt werkt deze ook al.
thijs
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 8 sep 2003, 19:51
Locatie: capelle a/d ijssel

Bericht door thijs »

hoi beetje heel erg late reactie maar misschein voor mensen die het perongeluk toch nog lezen =)
er bestaad een chip,een hoofdtelefoonversterker, de TDA 7050,
op de data sheets, die je evt kan vinden op circuitsonline.net staad ook een aansluitschema enzo... =)
Plaats reactie