Op Elektronicaforum.nl is de kans om een antwoord op je vraag te krijgen heel groot. In overzichtelijke subcategorieën kun je vragen en antwoorden over elektronica zoeken, plaatsen en beantwoorden.
Elektronica Forum is onderdeel van Schakelingen Online

radio-uitgang

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio
Auteur Bericht
thecobra

BerichtGeplaatst: Zo 30 Mei 2004, 13:29    Onderwerp: radio-uitgang Reageer met quote

Hallo,

Ik heb aan mijn autoradio slechts 1 keer luidsprekeruitgangen, dwz 1 linkse luidspreker en één rechtse luidspreker kan ik aansturen.
Nu heb ik een versterker bijgestoken en ik zou graag mijn voorste luidsprekers blijven aansturen met deze uitgangen, maar vermits ik geen andere uitgang heb moet ik mijn versterker aansluiten ook op deze luidsprekeruitgangen. Mag dit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mat Janssen
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: Zo 30 Mei 2004, 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

De meeste versterkers hebben een hoogohmige ingang en dan mag je deze gerust aansluiten op een laagohmige uitgang die dan al belast is met een luidspreker.
Echter is het mogelijk dat je nu de versterker overstuurd omdat het uitgangssignaal te hoog is.
plaats dan een potentiometer tussen de uitgang van de radio en de ingang van de versterker en regel die zo af dat het signaal goed is.
Neem hiervoor een pot.meter tussen de 10 Kohm en de 47 Kohm.
Zijn er nog vragen dan horen wij dat wel.
thecobra

BerichtGeplaatst: Zo 30 Mei 2004, 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

De versterker heeft een rechtstreekse luidsprekeringang, en een gewone cinch-ingang. Dus ik kan de luidsprekeringang hiervoor gebruiken.

Bedankt voor je reactie, ik ga het onmiddellijk oplossen
Naar boven
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Schakelingen Online Forum Index -> Audio Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1                     

Ga naar: