Concentratie storenis?

Site feedback, berichten voor moderators enz
Plaats reactie
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Concentratie storenis?

Bericht door Mandy »

Beste elektronica liefhebbers,

Graag wou ik het volgende verhaal kwijt. Misschien ben ik niet de enige met het volgende probleem.

Ik vind elektronica erg interessant, maar op een of andere manier geraak ik er niet goed in. Misschien is het een kwestie van ruimte gebrek in mijn flat, maar ik vind dat dit niet een reden mag zijn.

Ik heb een cursus Basis Elektronica van Dirksen, maar bv. vermogen formules begrijp ik nog steeds niet of ik kan wel een berekening uitvoeren, maar na een week weet ik helemaal niets meer.

Het lukt mij soms wel om alle materie vast te houden, maar ik moet er zo ongelovelijk veel voor gaan laten, dat het bijna onmogelijk word om normaal te leven. (Overal draden, multimeter en andere gereedschap etc, als ik alles opberg dan leeft het niet meer.)

Misschien heb ik gewoon te veel uit eenlopende interesses.

Het duurt altijd eeuwen voordat ik daadwerkelijk weer iets ga bouwen en als ik iets bouw dan heb ik het op zich wel snel af, maar ik begrijp niet waarom ik altijd zoveel tijd nodig heb om zo ver te komen. En als iets niet gelijk werkt dan is de kans groot dat het ergens opgeruimd word en pas na maanden weer te voorschijn komt.

Ondanks mijn chaotische natuur blijf ik elektronica heel interessant vinden, maar ook wel een beetje te moeilijk. Als ik het bv. vergelijk met mijn hobbie, auto restauratie dan kan ik hierbij een soort stress kwijt raken, buitenlucht en de auto realiteit werkt goed op mijn geest. Misschien moet ik voor elektronica mijn hoofd te veel gebruiken en dat hoofd is na een dag hard werken meer aan rust toe.

Ik vind het heel moeilijk om mensen te vinden die in hun vrije tijd met elektronica bezig zijn. Vroeger had ik wel een vriend die heel handig was hierin, maar hij is geemigreerd naar een ver land en heb nooit meer van hem gehoord.

Ik vind het toch leuk dat er een forum bestaat en dat ik mijn verhaal even kwijt kon.

Greetz, Mandy
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Komt mij niet onbekend voor.
Zelf ben ik er ook een paar jaar uitgeweest. Heb wat met computers gerommeld. Software geschreven. Maar toch weer terug gekomen bij de elektronica. Alleen bouwen doe ik niet meer zoveel. Ik gebruik van die onderdelen insteek blokjes om te testen maar echt zo los solderen op experimenteer print doe ik niet meer. (zie wat slechter) Dus soms maakt iemand vooe mij dan een printje en dan gaat het wel weer.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie