De mislukte Car Kit

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

De mislukte Car Kit

Bericht door Mandy »

Beste Forum Bezoekers,

Vorig jaar had ik een versterker aangesloten op het snoer van een kapotte headset en er ook een electret microfoon op aangesloten.

Ik bouwde de carkit met de Siemens Gigaset en het werkte prima, maar toen het klaar was en ik stak de headset stekker in de Siemens GSM, kreeg ik die beruchte storing.

Mijn experiment was mislukt. Mijn vraag is, hoe kan ik met ontstorings onderdelen zorgen dat dit wordt onderdrukt en of volledig verdwijnt, want de carkits in de winkel moeten ook ontstoord zijn.

Greetz, Mandy
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wat voor een soort storing kreeg je ?. Brom, piep, kraak ?.
Rondzingen microfoon <-> koptelefoon ?.
Of werkte de GSM niet meer. Afhankelijk van die storing moet er ook een oplossing gemaakt kunnen worden.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Toet-toet-toet, dat scherpe GSM puls geluid

Bericht door Mandy »

Hoi Mat,

Aj, ik zou het niet meer weten, wel weet ik dat het een afgrijselijk geluid was. En de andere lijn kon mij niet meer verstaan.

Ken je dat puls geluid? Je hoort het ook wel als je over de snelweg rijdt en dan hoor je opeens dat rare toet-toet-toet over je radio, dat is de GSM die dan op je FM stoort uit een andere wagen.

Het is dat geluid of die straling, daar moet ik iets tegen doen.

bedankt voor de reactie, Greetz

Mandy
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wanneer je de kabels een paar keer door een ferriet ringetje had gehaald dan zou het wel eens kunnen dat het geluid weer goed was.
Ik denk dat een hf storing jou versterker "dicht kneep" en dat het daarom niet om aan te horen was.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie