Daewoo Net.box verschil ADSL telefoon kabel signaal en tv

Site feedback, berichten voor moderators enz
Plaats reactie
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Daewoo Net.box verschil ADSL telefoon kabel signaal en tv

Bericht door Mandy »

Wat is het verschil met het signaal dat via de telefoon lijn uit de ADSL kastje naar de modem gaat, ten opzichte van het internet dat via de kabel loopt en via een motorola modem en een ik dacht FTP stekker naar de komputer gaat?

Waarom deze vraag? Vandaag had ik op een rommelmarkt een Daewoo netbox laten aansmeren. Okay het was maar voor 10 euro. Probleem is ik heb geen telefoon lijn, internet gaat bij mij via de tv kabel.

Een netbox is zo n apart apparaat waarmee je in de woonkamer via de televisie kan internetten. Heel handig voor mij als ik ben uitgeblust van werk.

Dit probleem wist ik al, was wel een beetje eigenwijs, maar denk dat het atlijd nog wel naar mijn vrienden doorgesluist kan worden. Terwijl ik hier over na dacht, raakte ik wel gefascineerd wat het verschil in signaal moet zijn.

De FTP aansluiten bestaat uit meerdere lijnen en die van de telefoon heeft er maar 4. Maar als ik naar de oude ADSL modem kijk, dan gaat er maar twee naar binnen en er komt een USB lijn uit. Helaas heeft de Netbox geen USB want uit de Motola modem komt FTP en USB.

Greetz, Mandy
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Het verschil zit in het begin.
Bij internet over de kabel moet je je het volgende voorstellen.
Op de kabel is een appart kanaal gereserveert voor internet.
Het lijkt een beetje op een andere zender op de TV.
Als is in de kabel zou kunnen kijken dan zie je alle zenders naast elkaar met een beetje tussenruimte. en een van die zenders is dan internet.
Bij de telefoon is het iets anders daar heb je maar 2 kanalen. Een kanaal is het telefoon gesprek en het andere is internet. Daarom heb je ook een splitter nodig om het telefoon gesprek van internet te scheiden.
Het lijkt een beetje op zoals we voeger een splitter hadden voor UHF en VHF bij de TV.
Het is een beetje eenvoudig verteld maar ik denk dat je het wel verder kunt snappen.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

wow bedankt Mat, zo heb ik het nooit bekeken.

Greetz,

Mandy, what a rainy day,
Plaats reactie