Amplifier

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Rayni

Amplifier

Bericht door Rayni »


Hi,
:( ik zit hier in een probleempje.
:wink: Ik ben bezig met een school project en een deel van die project is dat ik een amplifier moet bouwen. Het moet niet echt een power amplifier te zijn, het moet op een 9 v batterij werken.
:oops: kan iemand mij een (of enkele, is beter) schema sturen. maar het moet wel makkelijk blijven.

:o B E D A N K T
Expect The UnExpected
:twisted:
MADdie86
Expert
Expert
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 15 sep 2002, 14:32
Locatie: De Waard
Contacteer:

Bericht door MADdie86 »

Weet je al wat van elektronica af of ben je nog maar net bezig met je opleiding?
Wat ik he zou aanraden is om een versterkertje te maken met BC547 en BC557 torren of JFETs. Het verschil is toch wel 1 Watt maarja.

Als je naar versterkers/versterkertjes kijkt die een ingang hebben met line niveau zal je zien dat het signaal eerst door een "pre amp" gaat, die het signaal versterkt naar een +/- 1,5v. Welk daarna naar de eind amp gaat die bij jouw dus het signaal versterkt naar ongeveer 7 a 8 volt voor een klein speakertje.

Echter je kan ook een versterker maken met een "losse" ingang welke kiest uit High impendance en low impendance ingang. Bij deze versterkers gaat het signaal meteen naar een eindversterker toe welke reageert op de ingangs impendantie (dus zoals impendantie microfoons).

Ik weet niet wat je precies verwacht en waar het voor moet zijn. Zeg maar welke ingangs vorm en waar alles aan moet voldoen.
Alguna gente está loca, yo es tuerca
www.thaband.tk
Plaats reactie