Hulp Gevraagd

Deel hier je ervaringen over schema's met anderen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
XiViX
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 1 okt 2007, 20:41
Locatie: HGV. .

Hulp Gevraagd

Bericht door XiViX »

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik wil graag leren om te gaan werken met klein elektronica alleen ik heb geen verstand van helaas. Ik lees allemaal dingen maar ik kom geen stap verder. Wat ik echt perfect zou vinden als iemand mij bij de basis kan helpen en het begrijpen van stroomkringen en hoe en wat een onderdeeltje doet. Ookal moet ik iedere dag op en neer naar iemand toe om te leren hoe iets functioneerd. Kijk een ledje aansluiten dat wil nog wel alleen hoe verder? Ik heb wel een aantal ideeen alleen weet gewoon niet hoe ik moet beginnen.

Ik kan wel programeren, ik programmeer in perl en vindt het een erg leuke bezigheid. Ik heb de afgelopen tijd veel dingen uitgezocht over het programmeren op een Arduino board en hoe ik dat moet aanspreken via perl naar C code en begin ook wel de aansturingen te begrijpen alleen stroom cirquies heb ik geen kaas van gegeten. Ik zat er ook aan te denken om binnenkort z'n bordje aan te schaffen (z'n Arduino)

Daarnaast ben ik veel met metaaldetectors bezig en wil ook zelf een metaaldetector kunnen maken maar dan niet helemaal analoog aangestuurd maar ook grotendeels digitaal aangestuurd, ik heb geen flauw idee als dat allemaal gaat werken maar ik vindt het de moeite waard om daar tijd en energie in te steken.

Ook zou het mooi zijn hoe ik signalen kan omvormen naar digitaal want dan kan ik het zelf makkelijk verwerken via de computer maar ook analoge signalen vindt ik interressant, ik kan van mijn broer een digitale ossiloscoop gebruiken om signalen te bekijken maar nogmaals ik heb geen maar ook echt geen flauw idee hoe alles functioneerd.