Pootjes LED langer maken

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Keires
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 2 feb 2007, 15:39
Locatie: Belgenland

Pootjes LED langer maken

Bericht door Keires »

Hi folks,

Ik zit met een probleempje, ik zou een paar proeven moeten doen, maar daarvoor zouden 'pootjes' van mijn led(s) langer moeten zijn, de vraag is nu hoe kan je dit oplossen?

Je kan gemakkelijk een stukje aan solderen van bijvoorbeeld de pootjes van een weerstand, maar het probleem is dat het zeer precies moet gebeuren, als de pootjes verlengd worden, moet dit niet gebeuren langs de zijkant op de pootjes, maar eigenlijk op de achterkant... om zoiets uit te voeren, moet je al heeeel precies werken en dat is niet erg gemakkelijk. Zeker als je er 150 nodig hebt, maal 2 = 300, en dat gaat beetje erg lang duren...


Dus vraag ik me soms af, of er niets bestaat dat je op je printplaat kan solderen en dan je LED als het ware erin pluggen... of is er nog een andere mogelijkheid?

Alvast bedankt!

Mvg, Maarten Van den Steen
If I'm not back in 5 minutes... just wait longer!
dj jens
Berichten: 1543
Lid geworden op: ma 2 jan 2006, 11:30
Locatie: Den Haag.. .
Contacteer:

Bericht door dj jens »

misschien iets van een ''vorm'' maken en daar je led in leggen, een pootje van een weerstand er achter. ( ligt in een soort inkepingkje ) en dan heel klein beetje soldeer er op.





Jens
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Er zijn kopere busjes voor op een pcb waar je een led kan inpluggen (heb ik ooit gezien in een batterijlader) Maar waar je die dingen kan kopen weet ik niet.
Keires
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 2 feb 2007, 15:39
Locatie: Belgenland

Bericht door Keires »

Hmm thnx!

Dat laatste lijkt me erg handig, maar idd waar haal je zoiets.
If I'm not back in 5 minutes... just wait longer!
eletronica_jongen
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 21 nov 2007, 19:14
Locatie: . .

Bericht door eletronica_jongen »

mischien een ic voetje
!!!merry x-mas!!!! happy new year !!!!
Plaats reactie