DVD kijken in andere kamers

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
Lenno
Berichten: 4
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 23:03

DVD kijken in andere kamers

Bericht door Lenno »

ik heb een DVD en een VIDEO, nu heb ik een scart van de DVD naar de VIDEO, maar als ik nu DVD kijk is het beeld licht donker licht donder, ik wilde van de DVD met tulp stekkertjes of met scart naar alle tv's gaan,
ik wilde dit doen met kroonsteentjes, van de een naar de ander en van die kroonsteen weer verder (4 tv's) en dit wilde ik doen met telefoonkabel, niet al te dik, maar kan er dan op allen tv's tegelijk DVD gekeken worden,

ongeveer
rood = Geluid +
geen = Beeld -
blauw = Geluid -
groen = Beeld +

welke is van een tulp stekkertje de Plus, of heb je daar geen plus of min
ik moet natuurlijk wel op de scart het goeie draad aansluiten solderen
Gebruikersavatar
deejayke
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 5 jul 2004, 21:47
Locatie: antwerpen, belgie. .
Contacteer:

re

Bericht door deejayke »

ik denk dat het beter is dat je originele scart kabels trekt en af takt.
want met die kroonsteentjes alleen al vervormd het signaal (dit heb ik een tyd terug gehad met mn geluidsinstallatie).
en als je die telefoon kabel gebruikt dan heb je maar 2 kabels voor je geluid, zodus heb je geen stereogeluid meer uit je tv's.

meer weet ik hier ook niet van.

ps: het centrum is de + en de buitenkant is de - van RCA-stekertjes
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Vanwege de Hoge frequenties en de bandbreedte van een video signaal zal er voor die signalen coax kabels gebruikt moeten worden die zowel aan het begin en aan het eind afgesloten moeten worden met de karateristieke impedantie van die kabel om reflecties en andere storingen te onderdrukken.
Daarom kun je maar een apparaat aansluiten op zo een kabel. Wanneer je er meerdere aansluit dat zal de afsluit weerstand dalen en dan heb je ten eerste veel minder signaal en ten tweede de refelcties komen weer terug.
Wil je meerdere tv's aansluiten dan zul je een echte video verdeler moeten gebruiken die elke tv appart aansluit met behoud van impedantie en afsluitweerstand.
Wat het geluid betreft. Wanneer je gewone kabel gebruikt kunnen er ook allerlei storende omgevings invloeden de kabel bereiken wanneer deze niet is afgeschermt voor de omgeving. Bv. de storing die je lichtnet geeft.
Wil je zoiets maken om je video en je audio naar meerdere apparaten te verdelen, dan zijn er tegenwoordig mooiere apparaatjes te koop, zonder allemaal die kabels.
Het zijn kleine zenders met ontvangers. Marmetek heeft deze.
Koop een zender en 4 ontvangers dan heb de deze problemen niet meer.
Je beeld en geluid blijft dan goed.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Lenno
Berichten: 4
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 23:03

Bericht door Lenno »

hier heb ik even een voorbeeld getekend hoe ik het bedoel de, maar als dit niet gaat vind ik dit wel jammer, ik heb 1 kabel van DVD naar tv gedaan, ffies met draadjes omdraaien om elkaar heen, en het beeld was helder scherp, maar kan ik dit ook met meer TV's gaan doen dan op deze manier, :lol:

.Afbeelding

ik hoop dat ik hierbij nog een antwoord krijg en dat er instaat dat het wel kan :?:

Ik hoop het, of zijn er nog andere idee-en
wil naar 4 tv's gaan met S-Video, en stereo singjaal, 2 beeld 2 geluid R 2 geluid L of alleen MOno zoals op plaatje

ik heb dat laatste bericht ook gelezen, maar als ik het opdeze manier doe, dan zou je zeggen het gaat naar alle tv's
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Op die andere manier heb je ook op alle TV's het beeld.
En volgens mij met een betere kwaliteit.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Lenno
Berichten: 4
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 23:03

Bericht door Lenno »

hallo allemaal,

ik heb een Video kabel naar 2 tv's gedaan, super beeld, niks aan de hand, maar als ik hier meer tv's op aansluit, met goeie audio kabel, wat ook aan tulpstekkertjes zit, kan ik dan 4 tv's aansluiten, dus nog 2 erbij, op de DVD wil ik dan Tulpstekkerjes maken, die dan in de DVD gaat, van die tulpstekkertjes (geel rood wit), gaat dan naar een scart en van die tulpstekkertjes naar een andere scart, over die scart waar ik het net over hat wil ik dan naar de volgende scart, en van die ook weer naar een scart, dat was dan de laatste. bij elkaar 4, de kabel die ik dacht te gebruiken, audio kabel die ook op die tulpstekkertjes standaard zit, 3 kabels geplakt aan elkaar, waar in elke 3 2 adrige kabel is,

S-video = 2
Geluid L = 2
Geluid R = 2

ik heb al, waar ik het al over heb gehat, op 2 tv's beeld.. dit heb ik dan gedaan met een kabeltje van die naar die en dan even aan elkaar gemaakt zelf, op dus 2 tv's is er super beeld, maar wat als ik er nog 2 tv's aan hang, het beeld was veel mooier dan op een coax manier, want daar zit altijd een klein beetje sneeuw beeld in, en dat cker als het naar 5 tv's gaat (ook een andere die niet op de DVD hoeft), ik heb al zelf gekeken hoe ik het allemaal wil aansluiten, dus dat is dan volgens mij geen punt (bij karwei :lol:)

oja, van tv naar tv is het langste = (+/-) 13 meter
daarna van die tv is dan ongeveer, 7 meter
maar ik denk dat de lengte niet veel uit maakt
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Geweldig dan, dan hoeven we voortaan niet meer zo dure dingen aan te bevelen als dit zo ook gaat.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Lenno
Berichten: 4
Lid geworden op: do 15 jul 2004, 23:03

Bericht door Lenno »

ik zal het hier laten melden als het allemaal werkt, ja of de nee, als het allemaal werkt, wil ik jullie tog bedanken, en als het niet werkt ook :roll: :o :lol: :arrow: :oops: :shock: :D :? :twisted: :!: :x :shock: :shock: :shock: :shock: :( :lol: :cry: :wink: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :roll: :twisted: :x :shock: :shock: 8) :lol: 8) :lol: 8) :lol: 8) :lol: :arrow: :roll: :arrow: :wink: :arrow: :idea: als het werkt doe ik wel :idea:
Plaats reactie