Heeft iemand nog een Sony V701 serie versterker?

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Heeft iemand nog een Sony V701 serie versterker?

Bericht door Mandy »

Beste Forum bezoekers,

Gisteren bij het grofvuil een doos met losse delen van een Sony MIDI stereo gevonden. Thuis gekomen kwam ik tot de conclusie dat ik mezelf een beetje met een dode muis had blij gemaakt, want de cassettedeck en tuner werken alleen met speciale kabels. Zonder de versterker heb ik er niets aan.

De CD speler herkende eerst de CD niet, maar nadat ik de lens had gereinigd met Vodka, ging hij wel spelen, maar na een minuut raakt de laser helemaal de weg kwijt en dan word de Blade Runner CD psychotisch.


Daarna was ik zelf een beetje de weg kwijt geraakt van de Vodka, maar ik ben wel meer te weten gekomen hoe het zit met mijn kabels. Jammer dat mijn Harman Kardon alleen 1 optische aansluiting heeft en die gebruikt de PS2 al. Vandaag naar mijn werk gegaan als een zombie.

Oh , wat ben ik toch een luie soldeer smurf. Ook had ik een lange telefoon kabel gevonden, althans welke kabel heeft nog meer vier draden.
Kan ik zo n kabel gebruiken voor tussen Cassettedeck of MD naar Harman receiver. Of kan dat schadelijk zijn voor de apparatuur. Ik heb eindelijk Hi-End apparatuur, misschien maar gewoon een high end prijsje neer tellen voor echte kabels.

Greetz, Mandy
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11504
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Schadelijk is het nooit wat voor een kabel je gebruikt.
Het enige verschil is dat de ene kabel bromt omdat er geen afscherming gebruikt is, de andere kabel kraakt omdat bij bewegen cap. veranderingen optreden en die ladingsverschuvingen hoor je dan als kraak. En er zijn kabels die dit allemaal niet doen, en die zijn dan ook het beste te gebruiken. Maar laat je niet afzetten door kreten als goud enz. dat is nl grote onzin.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Mandy
Berichten: 874
Lid geworden op: do 6 mei 2004, 23:05
Locatie: Zoetermeer. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mandy »

Bedankt Matty! Ik dacht dat gouden kabels het beste waren.

Greetz Mandy
Plaats reactie