de satelliet en project Delfi C3

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
ax25
Berichten: 113
Lid geworden op: do 3 jan 2008, 19:38
Locatie: . .
Contacteer:

de satelliet en project Delfi C3

Bericht door ax25 »

Geachte lezer, hierbij wil ik nog even iedereen en in het bijzonder de radiozendamateur die dit interesseert attenderen op de volgende link :

http://www.delfic3.nl/forum/

Het betreft het Delfi-C3 project waar je als radiozendamateur actief bij betrokken kunt geraken, indien je dat wilt en er de mogelijkheden voor hebt. Delfi C3 wordt mogelijk in april gelanceerd ! Ik hoop dat dit bericht/topic binnen deze rubriek past. Anders weet misschien een van de moderatoren een plaats ervoor :-)

Gegroet, Leon PC1L.
((-,O))
ax25
Berichten: 113
Lid geworden op: do 3 jan 2008, 19:38
Locatie: . .
Contacteer:

Bericht door ax25 »

Nieuwe info : hier vind je de nieuwe 1 april pdf file ( Friese_Wouden ) van Wouter PA3WEG betreffende heldere en duidelijke info omtrent het satellietje ..... inclusief veel verduidelijkende afbeeldingen. Een aanrader voor iedereen die meer wil weten over Delfi C3 .....

En vanaf hier wordt het satellietje gelanceerd ( waarschijnlijk rond 21 april ) .. zoom eens in op de Shriharikota PSLV Launch Site ..

Voor de meer 'technisch georienteerden' die al eens iets willen weten omtrent hun mogelijkheden mbt signaalsterkten en ruisaandelen : zie hier

Dan wil ik ook nog graag aandacht vestigen op deze link voor de geinteresseerden, zie hier http://space.cweb.nl/

Leon PC1L.
((-,O))
ax25
Berichten: 113
Lid geworden op: do 3 jan 2008, 19:38
Locatie: . .
Contacteer:

EXPECT LAUNCH DELFI C3 IN 10 DAYS

Bericht door ax25 »

Opmerking dd 170408

Vermoedelijke lancering nu binnen 10 dagen ..

Het wordt nu interessant .. Er zijn twee belangrijke pagina's toegevoegd aan de Delfi C3 site :

TLM en RASCAL dat je kan downloaden voor op je pc

en de MISSION OPERATIONS PAGE

PC1L.
((-,O))
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo Leon,

Ik heb gezien dat je op het zensamateur.com forum al een hele tread hebt.
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?t=1996
Je hebt er daar ook over de signalen die het sattalietje uitzend.
Interesant dat zo'n klein satalietje nog zoveel kan.

Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
ax25
Berichten: 113
Lid geworden op: do 3 jan 2008, 19:38
Locatie: . .
Contacteer:

Bericht door ax25 »

Hallo Bertus, een paar dagen ertussenuit geweest .. Ik zag net je opmerking. Delfi C3 is vandaag met succes gelanceerd en vanavond komt ie binnen bereik van de nederlandse radioamateur ..

Ja .. zo'n kleine satelliet heeft nog heel wat info via radio naar aarde te sturen hi :)

Een kleine 10 jaar alweer geleden zou ik mogelijk een toevoeging afleveren bij het HAMSAT VUSat project ( dat ging niet door omdat ik ivm andere dingen - helaas - niet meteen ja kon zeggen ) .. In die tijd al kon er klein en compact gebouwd worden : ik had een ATV zender ( compleet, en geschikt voor in orbit ) liggen die kleiner was als een pakje sigaretten .. Deze zou dan deel hebben uitgemaakt van VUSat.

Overigens is VUSat : 63 x 63 x 55 cm .....

Gegroet, Leon PC1L.

Naschrift : gisteren heb ik geconstateerd dat de signalen van Delfi-C3 ( gisteren gelanceerd ) erg goed zijn. Gisterenavond had ik hem op de TLM beacon downlink heel even s 9 .. ( antenne was wel een beam ) dat is gezien het toegepaste vermogen erg goed te noemen, de sprieten die het downlink turnstile systeem vormen werken zeer waarschijnlijk alle zonder probleem.
((-,O))
ax25
Berichten: 113
Lid geworden op: do 3 jan 2008, 19:38
Locatie: . .
Contacteer:

mededeling

Bericht door ax25 »

Hierbij de mededeling dat Delfi-C3 wordt vrijgegeven voor radiozendamateurs ! De AMSAT radiozendamateursatellietcode is geworden : DO-64. Het dappere :) satellietje heeft onder de naam Delfi-C3 goed werk gedaan en zal hopenlijk nog meer goeds in petto hebben voor radiozendamateurs.

DO : Dutch Oscar waarbij Oscar een hele reeks van amateursatellieten betreft. Hier dus de Oscar-64. De transponder aan boord werkt en is uitstekend bruikbaar.

Voor hun die gaan werken met deze satelliet : suc6 ( 55 ) en 73 de Leon PC1L.

PS : meer info : zie hier ( Delfi-C3 forum voor radiozendamateurs ) en hier ( Delfi-C3 website ).
((-,O))
Plaats reactie