Hoe zit het met de pinnetjes van een IC?

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
Henk

Hoe zit het met de pinnetjes van een IC?

Bericht door Henk »

Ik wil het IC Lm 3915 gebruiken, maar in het schema staan allemaal nummertjes bij de pinnetjes van het IC. Wie weet welke pinnetjes welk nummer hebben?

De pinnetjes zitten links en rechts van het IC, maar in het schema staan er ook nummertjes aan de onderkant en bovenkant. Hoe zit dit?
Wie kan mij helpen??

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Arjan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 24 jul 2002, 22:24
Locatie: Eindhoven. .. .. .
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Je onderwerp op het andere forum heb ik verwijderd, 1 keer vragen is genoeg. Verder kan ik je niet helpen.
Condensators? Kan je dat eten?
danny
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 25 sep 2002, 18:05
Locatie: Hoofddorp

Bericht door danny »

aan de bovenkant op de ic zit een klein gaatje het pootje aan de linkerkant (gaatje van je af) is pin nummer 1. dan tel je gewoon naar onder verder. ben je onderaan gekomen dan tel je verder rechts van beneden naar boven zodat je weer eindigt aan de kant van het gaatje.

in een schema tekenen ze inderdaad de pinnen aan de boven en onderkant maar dat is gewoon volgens mij om het schema wat makkelijker te maken. anders krijg je allemaal lijnen door elkaar. dus als daar aan de bovenkant pin nummer 5 staat dan komt dat gewoon over 1 met pin nummer 5 van je ic.


kijk anders voor meer informatie bij de bijbehorende datasheet zoals deze

http://www.national.com/ds/LM/LM3915.pdf

ik hoop dat je het begrijpt.

succes
tjaa......... geen idee!!!
Gast

Bericht door Gast »

Ok. Bedankt! :wink:
Plaats reactie