automatisch geluid mixen

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
john w
Berichten: 86
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 23:21

automatisch geluid mixen

Bericht door john w »

Hallo,ik heb weer eens een vraagje .
Ik ben op zoek naar een apparaat dat achtergrondmuziek automatisch onderbreekt/weg laat faden op het moment dat ik een ander geluidssignaal instuur .(net als een reclame in een supermarkt)
Als het tweede geluidsignaal weg valt,moet ook weer de achtergrondmuziek infaden.
Het liefste heb ik natuurlijk een "hapklare brok", een standaard apparaat om in te pluggen en gaan met die banaan.
Maar ik heb geen flauw idee waar ik zo iets moet zoeken of hoe zo iets genoemd wordt.
Groeten,John.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Wij gaan opzoek !
Op dit moment valt mij die naam ook nog niet in, maar we doen ons best.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

De naam zal zijn zoiets van automatische audio fade in/out.
Ik kan geen kant en klare dingen nog vinden. Zelf een schema maken gaat wel, maar dan moet je zelf wel nog alles bouwen.
Misschien even een paar dagen wachten tot er iemand anders reageert.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
john w
Berichten: 86
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 23:21

automatisch geluid mixen

Bericht door john w »

Ik zal nog even afwachten.
Als ik een schakeling zelf moet bouwen,is dat dan een simpel gebeuren of moet ik dan erg handig zijn met elektronica?
Ik ben wel handig ,maar mijn ervaring met zelfbouw en inregelen van elektronica is 0,0.
(Een schakelverdeler met een railsysteem van 1000Amp is voor mij echter geen enkel probleem.)
Groeten, en alvast bedankt. John
Gebruikersavatar
deejayke
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 5 jul 2004, 21:47
Locatie: antwerpen, belgie. .
Contacteer:

re:

Bericht door deejayke »

dus je hebt gwn een automatische fadre nodig ? ik zal eens zien, want ik dacht dat ik ergens zo een schema had liggen :wink: grtzzzz

als je wat kunt solderen en je hebt de bibber niet zal je schakeling wel lukken :wink: alleen de soldeerbout nooit te lang op een component laten staan :wink:
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
Gebruikersavatar
deejayke
Berichten: 1076
Lid geworden op: ma 5 jul 2004, 21:47
Locatie: antwerpen, belgie. .
Contacteer:

en jawel hoor, hier issie

Bericht door deejayke »

beste john w,

het schema voor de automatische fader is vry simpel om te solderen, de schakeling op zich is ook simpel, je kan deze makkelijk solderen op een standaard gaatjesprint. de componenten zyn van een normale grote dus helemaal niet moeilijk :D

nu even wat meer over de schakeling zelf:
voor de fading wordt er gebruikt gemaakt van een led en een ldr (light dependent resistor) je moet zien dat deze 2 mooi naar elkaar gericht staan, anders gaat je schakeling niet faden.
je moet ook zien dat als je de schakeling hebt gebouwd, je deze inbouwd in een doosje of dergelijke zodat er geen licht van buitenaf aan de schakeling komt, als dit toch het geval is zal de ldr het licht opvangen en blijft de schakeling heel de tyd de 2 signalen faden. en als de led niet goed gericht staat dan zal de schakeling helemaal niet faden.

ps. geen nood als je schakeling het van de eerste keer niet doet, dan moet je de led wat dichter by de ldr plaatsen en/of beter richten.
Bijlagen
als je de schakeling voor een stereo signaal wilt, dan is het best dat je maar 1 led gebruikt en 2 ldr's (2de led vervangen door diode) ik heb al ondervonden dat de fade-time soms een heel klein beetje verschilt.
als je de schakeling voor een stereo signaal wilt, dan is het best dat je maar 1 led gebruikt en 2 ldr's (2de led vervangen door diode) ik heb al ondervonden dat de fade-time soms een heel klein beetje verschilt.
automatische fader.gif (4.75 KiB) 12446 keer bekeken
Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom :D
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
john w
Berichten: 86
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 23:21

fader

Bericht door john w »

Bedankt alvast voor de moeite, ik wacht nog even of dat er misschien iemand een pasklare oplossing heeft.
Maar als dat niet komt ga ik zeker aan de slag met dit schema!
Het is inderdaad redelijk te doen denk/hoop ik.Het probleem is ,dat ik het over twee weken zou willen gebruiken.
Ik denk dat ik in ieder geval ga shoppen voor de onderdelen zodat ik de schakeling tussen de bedrijven door kan maken.
Als er dan niets kompleet is te kopen,heb ik in ieder geval een goed alternatief!
Bedankt,John.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ik heb legio dingen gevonden om via de pc dit te kunnen doen, maar ik heb maar een firma gevonden die zoeen apparaat verkoopt. De firma ROLAND heeft een paar apparaten waaronder de AR200 en AR 3000 die kunnen dit en nog meer. Prijzen ???
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
john w
Berichten: 86
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 23:21

automatisch geluid mixen

Bericht door john w »

Ik zal daar eens gaan kijken !
Bedankt voor de gedane moeite,ik vindt het super!
Groeten,John Wijnings.
john w
Berichten: 86
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 23:21

automatisch geluid mixen

Bericht door john w »

Wat denk je dat dat kost Matt?
Mijn vriendin moest me weer op de been helpen nadat ik de prijs had gehoord!
de AR200 kost (schrik niet) € 833.00 excl. btw.
Dat wordt een beetje te heftig.
Maar het is inderdaad een leuk apparaat,helaas te prijzig voor mij.
Ik ben nu bezig om de automatische fader op mijn minidiscspeler in te stellen.
Dan kunnen ze met slechts 3 knopjes op een bepaalde volgorde loopmuziek uitfaden ---figuratiemuziek---infaden loopmuziek.
Dan hoeft er niemand achter een mengtafeltje te gaan zitten ,of de zaak omslachtig te automatiseren.
Bedankt voor je speurwerk in ieder geval!
nolk_220
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 5:10
Locatie: Papendrecht

Bericht door nolk_220 »

Kijk hier es tussen.......

http://www.nch.com.au/action/index.html#101


ik geloof tussen de business software....maar je moet zelf maar ff kijken.

groeten,
nolk_220
Plaats reactie