RF(id) zender/ontvanger-in-1

Stel hier al je HF vragen.
Gesloten
Electrowize
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 jul 2008, 21:27
Locatie: Nieuw-Buinen

RF(id) zender/ontvanger-in-1

Bericht door Electrowize »

Hallo allemaal,

Ik zoek een schakeling waarbij ik een transponder en een lezer in één heb, waarbij de lezer een uitgang aanstuurt als een tweede transponder dichtbij genoeg komt. Bij deze tweede transponder zit dezelfde schakeling, die hetzelfde doet als reactie op het dichtbijkomen van de transponder in (of bij :wink: ) de eerste schakeling. 't hele boeltje moet compact zijn, want om de hals van een huisdier gehangen worden.

Want: vrienden van mij hebben een hond en kat die elkaar niet uit kunnen staan, als de baas van huis gaat valt de kat de hond aan en andersom. Nu zijn er halsbanden verkrijgbaar, die het huisdier een prikkelstroom geven op afstandsbediening. Dit soort halsbanden is bedoeld om hopeloze dieren (of eigenaren!) te helpen in de opvoeding van hond of kat. De bedoeling is zo'n halsband aan deze schakeling te hangen, zodat kat en hond gedwongen zijn in harmonie met elkaar om te gaan.

Het is het laatste redmiddel, anders zullen ze de hond in de kennel moeten houden....

Volgens mij moet een dergelijke schakeling wel kunnen, denk aan rfid en electronische katteluikjes met transponders ed.

groeten Dirk.
Vooroordelen? Daar groeit iedereen toch overheen?
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Daar heb je al een topic over lopen
http://www-d-o-t-elektronicaforum-d-o-t ... ght=#43700

Verder is dit geen oplossing voor zoiets :!: :!:

Kan iemand dit topic sluiten?

Is gebeurt,
Bertus
Gesloten