916,5mhz versterker

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
michel s.
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 0:41

916,5mhz versterker

Bericht door michel s. »

hallo mensen,

ik weet niet of deze vraag al eens gesteld is, kon er niks over terug vinden in de andere topics.

ik heb een draadloze sonar die gebruikt wordt bij het vissen. dit i.v.m. het peilen van de bodemdiepte op het water.
deze sonar zendt in 1 richting een data signaal naar de ontvanger met een frequentie van 916,5mhz (fm)

het standaard bereik van deze dingen is +/- 30meter. ik heb het bereik vergroot d.m.v. rechte antennes op de sonar en ontvanger van een 1/4 golflengte.
het bereik is een stukje groter (nabij de 100 meter), maar helaas nog niet groot genoeg.

bekent is dat er iemand is die deze aparaatjes ombouwt d.m.v. een versterker. hierdoor wordt het bereik vergroot tot +/- 300 meter.

zou iemand een idee hebben hoe deze versterker in elkaar steekt? het kost namelijk ruim 400 euro om zoiets te laten ombouwen, kan goedkoper lijkt me.

ik weet niet of het handig is om te weten, maar hier zijn nog enkele details:

- sonar werkt op een 3V knoopcel.
- richtantenne heb ik al geprobeerd(bi-quad), maar levert 150 meter op.


b.v.d. michel
michel s.
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 0:41

Bericht door michel s. »

bertus, hartelijk bedankt. ik denk dat ik hiermee geholpen ben.
heb net een uitgebreid mailtje gestuurd naar die firma. in de hoop dat zij me een tekening kunnen maken van de print en evt. de bijbehorende onderdelen kunnen leveren.[/quote]
Plaats reactie