Electronische tijdopneming

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
pare
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 12:43

Electronische tijdopneming

Bericht door pare »

Ik wil een electronisch tijdsopmetingssysteem maken om tijdens clubwedstrijden te gebruiken. Bedoeling is dat elke deelnemer een transponder meekrijgt en dat hierdoor zijn tijden worden geregistreerd. Ik weet dat zulke systemen reeds op de markt zijn maar ze zijn nogal duur hetzij in aankoop hetzij om te huren. Al redelijk wat afgezocht op het internet maar nog maar weinig gevonden (waarschijnlijk op de verkeerde plaatsen gezocht. Wie helpt mij op weg?
TrexX
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 1 sep 2008, 23:10
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door TrexX »

En wat voor wedstrijden zijn dat? Kan je daar iets meer over vertellen? Bij baanwedstrijden is een infrarood oog gebruikelijk, samen met een foto tijdens de finish, maar ik begrijp dat dat geen mogelijkheid is gezien je vraagstelling.
Gebruikersavatar
Gompy
Berichten: 559
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 15:32
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Gompy »

pare
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 12:43

Bericht door pare »

Sorry voor de onvolledigheid het betreffen Triathlon, duathlon en loopwedstrijden.
TrexX
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 1 sep 2008, 23:10
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door TrexX »

Hmmm.... Klinkt als iets voor RFID. Mijn collega heeft meegelopen met de Fortis Marathon in Rotterdam. Zal eens vragen hoe dat zij dat deden. Volgens mij hadden ze iets kleins aan hun schoenen gebonden.
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo,

Als het met RFID gedaan is , hoe staat het dan met de nauwkeurigheid.
Er is altijd een vertraging tussen chip en transponder.
De transponder zend steeds pulsen uit ( de chip word door de pulsen "gevoed") tot er een chip passeert en gaat dan in onderhandeling voor de identificatie.

Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
pare
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 12:43

Bericht door pare »

Gompie : Site is bekeken maar niet echt bruikbaar voor mijn probleem denk ik, vermits het werkt met infrarood en aangezien er in triatlon dient gezwommen te worden lijkt het me niet zo bruikbaar.

Trexx : Bestaande wedstrijdsystemen werken inderdaad met RFID waarbij je een enkelbandje moet aanbinden deze RFID heeft een unieke code die gelinkt wordt aan een atleet, bij het overschrijden van een lus (kabel) wordt stroom opgewekt in de rfid waarbij deze een code zend naar ??? En daar ben ik dus naar op zoek
1. Een firma die die RFID's maakt en verkoopt
2. Hoe zit het met die lus die de stroom opwekt om de RFID te activeren, wat moet ik mij daarbij voorstellen, kan dit zelf gemaakt worden? Hoe zit het met de antennes die het signaal van de RFID opvangen en doorsturen, kunnen deze eveneens zelf gemaakt worden of aangekocht worden.
3. Hoe wordt de code van de rfid omgezet in een tijd en wordt deze tijd geregistreerd in de PC

Bertus : Nauwkeurigheid speelt in deze geen grote rol er wordt immers niet met hondersten van een seconden gerekend bovendien is deze vertraging voor elke atleet hetzelfde (of vergis ik mij) en nog altijd minder dan een manuele ingave.
Gebruikersavatar
bertus
Moderator
Moderator
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 20:35
Locatie: Amsterdam. .. .. .

Bericht door bertus »

Hallo,

Hier is een link naar rfid journal.
Een site met vel informatie over RFID.
http://www.rfidjournal.com/

Groeten,
Bertus
Je hoeft niet alles te weten,als je het maar weet te vinden.
Als je iets vraagt lijk je misschien dom.
Als je niets vraagt blijf je dom.

Ik beantwoord geen vragen in PM's.
Dit gaat voorbij aan de ideeen van het forum,
het delen van informatie.
Gebruikersavatar
Gompy
Berichten: 559
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 15:32
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Gompy »

Conrad geschikt voor 500 transponders 109 euro nr 750782-13
Transponder 6.29 euro nr 751266-13
Plaats reactie