Ni Hm lader

Stel hier je overige vragen over elektronica als ze niet in bovenstaande passen.
Plaats reactie
MADdie86
Expert
Expert
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 15 sep 2002, 14:32
Locatie: De Waard
Contacteer:

Ni Hm lader

Bericht door MADdie86 »

Ik zoek een schema voor een NiHm accu van Nokia 2,4v BML3, deze komt uit de Nokia 3210.
Ik heb op enkele sites opladers gevonden voor Nokia modelen en ik geef toe dat ik ook op een simpele manier een oplader heb gemaakt voor de Nokia 3210.
Maar echter in de Nokia's zit zelf enkele aanstuur onderdelen om een accu goed op te laden. Aangezien ik zelf geen Nokia 3210 (meer) heb, zou ik dus graag een schema willen welke de accu oplaad en een LED laat op lichten zodat ik de voeding er van af wil halen.

Ik geef alvast antwoord op een vraag die vast en zeker langs zal komen, Waarom wil ik deze accu gebruiken en een speciale oplader en niet kant en klaar pakketjes?
Het zit zo, ik wil deze accu graag gebruiken in mijn gitaar voor enige kleine verlichting en om een klein EQtje aan te sturen. Aangezien ik deze accu ng had en hij zo compact is lijkt hij me zeer handig.

Ik wacht met smart op jullie antwoord.
Alguna gente está loca, yo es tuerca
www.thaband.tk
Bert
Site Admin
Site Admin
Berichten: 380
Lid geworden op: wo 24 jul 2002, 22:40
Locatie: . .
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar bedoel je niet toevallig NiMH (Nikkel Metaal Hydride), want van jouw type (NiHm) heb ik nog nooit gehoord.
MADdie86
Expert
Expert
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 15 sep 2002, 14:32
Locatie: De Waard
Contacteer:

Bericht door MADdie86 »

Bert schreef:Ik heb geen antwoord op je vraag, maar bedoel je niet toevallig NiMH (Nikkel Metaal Hydride), want van jouw type (NiHm) heb ik nog nooit gehoord.
Nu je het zegt Bert dat zou best eens mogenlijk zijn, alleen op de sticker van de accu staat NiHm. Maybe tik fout van Nokia :)
Alguna gente está loca, yo es tuerca
www.thaband.tk
Plaats reactie