Nokia stereoheadset (HDD-1) zelf bouwen.

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Darkwingdurk
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 6 sep 2004, 14:18
Locatie: Groningen

Nokia stereoheadset (HDD-1) zelf bouwen.

Bericht door Darkwingdurk »

Recent heb ik een 2.5 mm phonejack gekocht, om een paar oordopjes op aan te sluiten. Ik nam aan dat als ik simpelweg de originele, aan de oordopjes vastzittende 3.5 mm phonejack af zou knippen en de nieuwe phonejack van 2.5 mm er aan vast zou solderen, het geheel zou moeten werken.

Natuurlijk heb ik dan niet beschikking over de microfoonfunctie die de originele Nokia headset wel heeft, maar ik wil hem slechts gebruiken voor de ingebouwde radio. (Nokia 6510)

Wanneer ik de door mij gemaakte oordopjes aansluit op mijn Nokia krijg ik: 'ASSESOIRES NIET ONDERSTEUND' in beeld. Wanneer ik alleen de phonejack inplug, zonder de oordopjes, verschijnt er wel het tekentje dat de headset is aangesloten.

Waar zou dit aan liggen? Zou de weerstand van de oordopjes doorgemeten worden? En zodoende vastgesteld worden dat het niet origineel materiaal is? Zoja, zou dit makkelijk opgelost kunnen worden door het plaatsten van een weerstandje?

mvg Durk
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Zou het kunnen zijn dat de orginele plug twee ringen en een tip heeft en die plug van jouw maar een ring en een tip?
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Darkwingdurk
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 6 sep 2004, 14:18
Locatie: Groningen

Bericht door Darkwingdurk »

Klopt, originele plug heeft 4 ringen. Deze heeft 3 ringen. (Links, rechts en aarde.)

Maar dat hoeft volgens mij niet direct een beperking te zijn, want als ik de plug erin stop zonder de hoofdtelefoon, laat m'n telefoon gewoon het
'Headset aangesloten' icoontje zien.

Maar misschien is ook dit juist wel de crux.

mvg Dirk.
Plaats reactie