USB-schakeling

Wie bang is om te vragen schaamt zich om te leren.
Plaats reactie
Kim
Berichten: 1
Lid geworden op: di 3 mar 2009, 13:11

USB-schakeling

Bericht door Kim »

hallo ,

dit is eerste keer dat ik hier iets post dus ik hoop dat jullie me ten hulp kunnen zijn.

Ik werk nu op school aan een project maar ben zelf een bouwkundig ingenieur maar van elektronica snap ik niets dus ...

Hetgeen ik in elektronica nodig heb is dus het volgende.

Ik zou via een USB-stick een relais willen aansturen. Dus wanneer ik een usb stick met daarop een bepaalde code of bestandje op , dat een microprocessortje ofzo deze herkent en dan stroomdoorgang geeft voor de werking van een relais. Dus dat ik als resultaat zou krijgen als ik de usb stick insteek dat de relais werkt.

Ik weet echter totaal niet welke componenten ik daarvoor nodig heb !!!
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Dan zul je een chip moeten hebben die USB master is, die dan je usb stick uitleest, het bestand bekijkt en als dan alles ok is dan relais in.
Ik weet niet of er chips van microchip zijn waarvoor een usb master software bestaat. Meestal worden ze als slave gebruikt.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Gebruikersavatar
helmich
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 2 jan 2006, 19:53
Locatie: kampen. .. .

Re: USB-schakeling

Bericht door helmich »

Kim schreef:Dus dat ik als resultaat zou krijgen als ik de usb stick insteek dat de relais werkt.

Ik weet echter totaal niet welke componenten ik daarvoor nodig heb !!!
Dit is al te realiseren door de +5 voeding van de USB-stick te gebruiken. Zodra je de stick insteekt is er 5 volt voeding en die bedient een relais. Maar ik weet niet of je het zo simpel bedoeld.....
Plaats reactie