Zworld Ethernet print

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
janvanbree
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 19 jul 2004, 20:16
Locatie: moergestel
Contacteer:

Zworld Ethernet print

Bericht door janvanbree »

wie kent er de ethernet printjes van Zworld? dit zijn printjes met ethernet aansluiting en een rabbit microcontroller erop. Ik heb er nu een gekregen met de programmeer spullen erbij, en ik ga er zodra ik ff tijd heb mee experimenteren en misschien ook een aantal toepassingen mee maken. Eigenlijk zou ik nog liever eenzelfde printje hebben met een dikke pic erop. heeft toevallig iemand die ergens gezien? en dan bedoel ik niet die veel te dure experimenteer printen van microchip zelf. Tot die tijd ga ik ff aan de gang met die Zworld print, want die zit er in design toch wel goed uit.
offordable showequipment? www.alelight.nl
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Ik ken alleen de ip2022 van ubicom maar die heeft een eigen processor in zich en daar hoort dan een eigen ontwikkel systeem bij.
Ik denk dat microchip binnenkort ook wel met iets zal komen omdat er al een heleboel firma's zijn die met zoiets op de markt komen en zij kunne niet achterblijven.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
janvanbree
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 19 jul 2004, 20:16
Locatie: moergestel
Contacteer:

Bericht door janvanbree »

Ik hoop t ja, want met picjes kan ik nu echt lekker uit de weg en dus ook met assembler. voor die rabbit is toch alles weer anders en moet ik weer c gaan leren want daar heb ik nog niet mee gewerkt. Zal ook wel lukken als het moet, maar toch liever een pic. Trouwens voor die pics zijn er al wel experimenteer kits met een ethernet ic erop en dan een pic erbij, maar die kosten bij farnell iets van 300 euro. Het zal er wel op neer komen dat ik die binnenkort een ga bestellen want ik vind het toch wel erg interessant.
offordable showequipment? www.alelight.nl
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Jan,
Wanneer je iets pic achtigs moet kopen dan is er nog een andere firma dan farnell die lagere prijzen voeren dan farnell.
Het is SASCO Elzenkade3 3992AD Houten.030 6391215.
En dat scheelt.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
janvanbree
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 19 jul 2004, 20:16
Locatie: moergestel
Contacteer:

Bericht door janvanbree »

He dank je wel. Dat is beter want Farnell is weliswaar al een stuk goedkoper dan conrad ed., maar toch nog steeds goed aan de prijs. Trouwens voor de PIC16F84 (4 mhz) kun je bij Nedis in Den Bosch ook goed terecht, kost er maar 3 euro ofzo.
offordable showequipment? www.alelight.nl
Peter Oors
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 26 sep 2004, 22:27
Locatie: Helmond. .

Bericht door Peter Oors »

De 16F84 is een beetje "ouderwets".
De 16F627 of 628 kan meer en is meestal goedkoper.
Plaats reactie