Draadloze camera (beveiliging tegen diefstal)

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
Keires
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 2 feb 2007, 15:39
Locatie: Belgenland

Draadloze camera (beveiliging tegen diefstal)

Bericht door Keires »

Beste mensen,

Mijn probleem:

Ik heb een weide waar er verscheidene kippen op rond lopen. Maar jammer genoeg worden er eieren en zelfs kippen gestolen. Aangezien ik het kotsbeu ben, zou ik graag eens een beveiligingscamera willen installeren.

Het probleem is wel, dat ik zo'n km (in vogelvlucht) verwijderd ben van mijn weide... Dus draadloos data versturen zal al moeilijker verlopen. Nochtans is het met een parabool (ding, ben even de naam kwijt :p) wel te doen... Maar dan gaat de 'verborgen camera' wel zeker opvallen met zo'n ding...

Dus misschien is het beter dat de camera ter plekke filmt. Het filmen zou waarschijnlijk best met een interval gebeuren, anders ga je serieus wat geheugen nodig hebben (tenminste als je digitaal laat opnemen, wat analoog betreft heb ik niet zo'n idee wat de capaciteiten zijn van cassettes).

Nog beter zou zijn met een detectie camera... Maar die zou volgens mij dan constant detecteren, zeker als de kippen in de buurt lopen :p

Een bijkomend probleem is de batterij van de camera.... Maar dat acht ik niet als een groot probleem, aangezien ik een voeding zou kunnen maken die via externe zonnepaneeltjes de batterij oplaadt...

Ik heb op internet al zitten zoeken, maar ik geraak er eigenlijk niet aan uit...

Kunnen jullie me soms advies geven of een andere idee, hoe jij het zou aanpakken? Ik heb ook al gedacht aan een 2dehandse analoge camera te kopen en die er zetten. Maar het probleem is dat het dan echt wel met interval moet zijn, anders is de cassette na een uur al vol. En erg compact zijn ze nu ook weer niet...

Alvast bedankt!!

Mvg, Keires
Laatst gewijzigd door Keires op ma 20 apr 2009, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
If I'm not back in 5 minutes... just wait longer!
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Analoge camera op een gewone video recorder. Klaar zetten en de record knop met de poort verbinden :p. Maar meestal is het een vos of een grote roofvogel die kippen komt stelen.
Keires
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 2 feb 2007, 15:39
Locatie: Belgenland

Bericht door Keires »

jah :p maar dat valt op :D

En een vos is het niet... want er zijn huizen in de buurt, dus te druk voor een vos :p Bovendien maakt die meerdere slachtoffers en er zijn nooit sporen te vinden van pluimen of bloedsporen etc :p
If I'm not back in 5 minutes... just wait longer!
peter38
Berichten: 1
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 9:23
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Bericht door peter38 »

Via www.DVRCamera.nl. Kan je dat voor een degelijk prijs aanschaffen.
Ze hebben kant en klare pakketten die je zelf kan installeren.
Het is erg makkelijk. Enige is dat je kabels moet trekken. Zelfs die hebben ze kant klaar.
Veel successs,

Met vriendelijke groet, peter van berg
interesse in camera
Keires
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 2 feb 2007, 15:39
Locatie: Belgenland

Bericht door Keires »

Ok daar ga ik eens een kijkje nemen, bedankt!
If I'm not back in 5 minutes... just wait longer!
Gebruikersavatar
Gompy
Berichten: 559
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 15:32
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Gompy »

Ik zou de kippen laten chippen of deze uitvoeren met een enkelband.
Jana
Berichten: 10
Lid geworden op: di 4 jan 2011, 17:37

Bericht door Jana »

Zou je de camera willen laten aangaan op beweging? Je zou de detector misschien dan op een hoogte in moeten stellen waar de kippen niet komen of op een stuk waar de kippen niet komen maar de persoon wel langs komt.

Zonnepanelen zijn een goed idee. Heb je daar ervaring mee?
Plaats reactie