Tv kapot

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
Gerben
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 sep 2004, 17:44
Locatie: Groningen

Tv kapot

Bericht door Gerben »

Hallo,

ik ben de trotse nieuwe eigenaar van aan panasonic tx-25md2c TV. Hij is alleen kapot. Als ik de stekker in het stopcontact steek doet hij helemaal niets. met een stroommetertje zie ik dat hij ook helemaal geen stroom trekt. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Ook heb ik nog een philips, een tv van een jaar of 15 oud denk ik. Het opwarmen van de beeldbuis duurt heel lang (circa halve minuut) en als ie beeld geeft is het veel te vel en flikkert het. Ook komt met enige regelmaat de teletekst tussendoor. iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

groet,
Gerben
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Panasonic.:
Zekering kapot, voedingstransistor kapot, gelijkrichtbrug kapot, sluiting in lijn transistor, condensator.
Dit zijn wat mogelijkheden.
Philips:
Verlaag de Vg2 spanning iets dan is het heldere gedeelte weg.
Wat is het typenummer van die tv dan kan ik in de schema's kijken om een betere diagnoze te stellen.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Gerben
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 sep 2004, 17:44
Locatie: Groningen

Bericht door Gerben »

Philips is een 25GR5760/30B er stonden nog wat meer getallen onder: AGO18915 374768.

Voor die panasonic: ik heb de zekering er uit gehaald, ik kan er alleen niet aan zien of hij kapot is. Het is een wit ding van waarschijnlijk porcelein.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Die philips die ga ik opzoeken.
Die zekering moet je doormeten!
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Het is een z.g. G110 chassis en in een database voor fouten heb ik het volgende hierover gevonden.
Het is in het engels, maar dat hoeft misschien geen probleem te zijn. Il copieer en plak het hierin:
Contrast variations with subtitling in sets with BL-CRT.
1) Add a SMD capacitor of 1nF - 5322 122 31647 between pins 3 and 4 of connector 20G of the CRT panel.2). Add C2336 - 1nF - 5322 122 31647 between pins 3 and 4 of connector 14G on the mono carrier. Modify R3715 into 220k - 4822 051 10224. Adjust PP value of the contrast control to almost maximum.
Ik hoop dat je hierwat aan hebt. Groeten.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie