PIC16F84A schrijf problemen

Alle vragen m.b.t digitale schakelingen m.b.v. losse i.c's
en oplossingen m.b.v. PIC processoren.
Plaats reactie
Erik
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 3 mei 2004, 18:09
Locatie: Brabant. .. .

PIC16F84A schrijf problemen

Bericht door Erik »

hallo,

om mijn verhaal kort te maken (wat hier onder staat) ik kan wel hex bestanden in mijn pic programeren, die kleiner dan 0030 regels zijn. (zonder probleem)
alleen de hex bestanden die groter zijn krijg ik niet volledig in mijn pic processor :?
iemand oplossing?

mijn hele verhaal:
net was ik bezig om mijn 20Mhz pic16f84a te programeren (8 ledjes/5 standen schakeling)
alleen wanneer ik het programma erin zet, geeft IC-prog (v 1.05A) geen foutmelding aan.
Terwijl ik de geschreven data terug lees, en compare met mijn eigen data (led.hex) zit daar verschil in.
de software (led.hex) loopt tot lijn 00D0, en mijn geschreven data wat ik terug lees loopt maar tot 0058.

led.hex:
http://www.interq.or.jp/japan/se-inoue/zip/led_hex.zip

ik heb dit meerdere malen geprobeerd, maar tevergeefs.
toen dacht ik, dan zet ik het programma in de 4Mhz pic16f84a.
en hier heb ik precies hetzelfde probleem, de terug geladen data uit mijn pic loopt hier maar tot lijn 0048

als ik de "politie.hex" bestand in de 4 of 20Mhz in laad, en na kijk is er niets aan de hand. (loopt tot lijn 0020)

politie.hex
http://www.circuitsonline.nl/files/politie.zip

daarna heb ik de "Mclock8.hex" erin geladen. deze software loopt tot lijn 00F0.
waneer ik deze in mijn 20Mhz pic programeer, en er weer uit laad en compare, is ook de helf weggevallen (de software loopt maar tot lijn 0030)
dit gebeurd ook bij de 4Mhz pic.

Mclock8.hex
http://www.bobblick.com/techref/project ... clock8.hex

mijn conclusie lijdt ik hier uit, ik kan software in allebij de pics programeren zonder problemen, als het niet langer is tot lijn 0030.
mijn lijkt een fout met het schrijven, kan dit door mijn printje komen? messchien de IC-Prog? of door iets anders?

mvg, Erik
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Het is niet onmogelijk dat het aan de programmer of aan de software van de programmer ligt.
Ik zal jou lange code eens proberen met mijn programmer dan kan ik in ieder geval iets zeggen of daar iets raars in zit.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Als het de bedoeling is dat alleen B0 even aan gaat en de rest aan blijft dan werkt het.
Het kan ook dat je de leds anderom aansluit dan ikku dan moet je mijn verhaal hier boven even inverteren.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Erik
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 3 mei 2004, 18:09
Locatie: Brabant. .. .

Bericht door Erik »

sorry, maar ik begrijp niet wat je hiermee precies bedoeld :oops:

heb probleem is dat ik de software (led.hex) niet volledig in mijn pic krijg.
en mijn lijkt dat de schakeling niet werkt, als de software er niet helemaal in zit.

ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk uitleg.

Erik
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Erik, Ik had de hexcode bij mij ij een 16F84 geladen en het resultaat was dat alleen B0 even eenmaal knipperde.
Ik heb nl. geen probleem met grote bestanden.
Bij jouw is iets mis met je programmer of programmersoftware.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
Plaats reactie