Actieve subwoofer jvc probleem

Stel hier je vragen over audioapparatuur en audioschakelingen
Plaats reactie
Jan Marcel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 15 jan 2008, 16:59

Actieve subwoofer jvc probleem

Bericht door Jan Marcel »

Ik bezit een active subwoofer van JVC SP-DWF10.
De subwoofer is continu aan het schakelen (aan/uit). De led aan de voorzijde licht dan flauw op en weer uit.
Het lijkt alsof de voeding stuk is, deze kan dan waarschijnlijk het relais niet vastouden, neemt vervolgens vermogen en dan zakt waarschijnlijk de voeding in elkaar.
Heeft iemand schema's waar ik zou kunnen zoeken en meten? of beter heeft iemand een pasklare oplossing (behalve een nieuwe kopen dan ;-) )
Gebruikersavatar
Stynus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5910
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 20:45
Locatie: Overpelt (België)
Contacteer:

Bericht door Stynus »

Ik vermoed dat er een dc-spanning "op de uitgang" staat. Daarom valt het speaker relais dan terug uit.

Ik zal is kijken of ik een schema heb.

EDIT: Ik heb maar 1 schema van een actieve sub van JVC. Als de printplaat er het zelfde uitziet kan je dit wel gebruiken denk ik.
http://www.elektronicastynus.be/ef/inde ... -PW100.pdf
Rob Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 7 sep 2008, 23:01

Bericht door Rob Jansen »

Ik heb dit zelfde probleeem ook, hoe heb je dit opgelost Marcel?

De voeding varieert tussen de 20 en 30V, ook met een passieve
belasting op de voeding zonder de PWM versterker
markiedam
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 8 nov 2009, 20:13

Bericht door markiedam »

Sorry dat ik deze thread weer omhoog schop, maar sinds kort heb ik hetzelfde probleem met mijn subwoofer.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
janaudio
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 9:28
Locatie: Elburg

Bericht door janaudio »

Hallo, ik heb hetzelfde probleem maar kan hier ook niet uitkomen. Reeds alle actieve componenten en condensatoren in het voedingsgedeelte vervangen echter zonder succes. Ik heb een volledige service-documentatie van dit apparaat. Deze kan ik per mail toesturen.
jeffrey_om
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 25 jun 2008, 18:44
Locatie: overdinkel. .. .

Bericht door jeffrey_om »

Weet iemand al wat het probleem is, want ik heb precies het zelfde. En ik heb een JVC SP-DW103
william1967
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 22:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door william1967 »

In de voeding zitten enkele SMD transistoren die defect raken. Q9504 en Q9510 beide van het type 2SK2412. Kijk uit bij het uitsolderen dat je geen sluiting maakt tussen de primaire en secundaire voeding anders worden de kosten wat meer :mrgreen:
sterkkertie
Berichten: 1
Lid geworden op: za 30 aug 2014, 20:18
Locatie: Meppel.. .

Bericht door sterkkertie »

william1967 kan heel goed gelijk hebben, ze zijn bij mij namelijk uit elkaar gespat, vrij duidelijk dus.
Overigens zijn R9510, R9529 en R9528 er bij mij eveneens defect.

Ik zal ze binnenkort even vervangen en de resultaten rapporteren.
PaulusV
Berichten: 1
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 14:40

2SC2412K

Bericht door PaulusV »

Mocht iemand net als ik een probleem hebben met deze sub (of zoals in mijn geval een DWF31): Dankzij Jan ben ik erachter dat de transistoren van het type 2SC2412K zijn. De in een eerder genoemde post (2SK2412) waren wat groot...
ilum
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 7 feb 2016, 15:12

Bericht door ilum »

Hallo,

Ik heb dezelfde klacht bij de SP-DW103 subwoofer.
Ik heb de subwoofer doorgeblazen met een compressor en er kwam wel wat stof vrij.

Het ging een tijdje goed, maar dit hield die niet lang vol.

Wat ik nu doe als ik dit aan en uit probleem wil omzeilen is dat ik de JVC Control Center uit de tv kast haal en het ruimte geef. blijkbaar kan die zijn warmte niet al te lekker kwijt in onze tv kast en treedt dit probleem op.

zodra ik de control center eruit haal als deze ''koud '' is en dan volluit ga dan houdt die dit goed en lang vol zoals het hoort.

alleen stop je de control center weer terug in de tv kast dan wordt die natuurlijk warmer tot bijna heet aan toe en dan schakelt de subwoofer continu in en uit.

ik denk persoonlijk gevalletje slechte koeling maar de tv kast en control center combinatie gebruiken we al jaren dus het lijkt mij niet dat die ineens last heeft van de warmte.

ook al doet de subwoofer niks tot vrij weinig en hij staat aan bijvoorbeeld met voetbal kijken dan gaat die ook aan en uit. dus nu staat de woofer standaard uit todat ik het nodig heb en dan moet ik de boel effe aanpassen (ziet er natuurlijk niet uit)

maar de control center is al eens op gestuurd geweest en diegene die de control center onderzocht heeft, kon niks constateren.

gelukkig ben ik niet de enigste hier.
Plaats reactie