gps antenne

Stel hier al je HF vragen.
Plaats reactie
john w
Berichten: 86
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 23:21

gps antenne

Bericht door john w »

Hallo,ik heb een vraagje over een navigatiesysteem.
Ik heb een VDO navigatiesysteem dat op het moment nit goed werkt.Als ik via het menu kijk naar de ontvangst, dan zie ik maar 1 sateliet terwijl er dat (voor een goede werking)minstens 3 moeten zijn!
Ik twijfel over de werking van mijn antenne, aangezien er een niet echt scherpe "vouw" in de aansluitsnoer zit.
Hoe kan ik er achter komen of de antenne het probleem is, zonder eerst (en misschien tevergeefs) een nieuwe en prijzige antenne te kopen?

Groeten, John.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Waar heb je de antenne liggen. voor het voorraam een beetje weg van de metalen rand van de raam. want daar ligt hij dan best goed.
Hij moet eigenlijk een beetje vrij van grote metalen delen liggen.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
john w
Berichten: 86
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 23:21

gps antenne

Bericht door john w »

ik heb alles op dit moment los in mijn werkplaats liggen,en daar heb ik hetzelfde probleem.
Ik had in de auto de antenne met zijn magneetvoetje op het dak geplakt (vrij zicht zoals men dat noemt), en dat hielp niets.

Groeten,John.
Mat Janssen
Moderator
Moderator
Berichten: 11503
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 18:36
Locatie: nederweert. .. .. .. .. .. .. .. .. .

Bericht door Mat Janssen »

Dan blijft er niks anders over dan de ontvanger. Hij zal alleen de allersterkste doorlaten en de rest niet.
Dit probleem komt ook voor bij autoradio's na een bliksem inslag ergens in de buurt. Dan is meestal de eerste trransistor vlak bij de antenne "versleten".
Terug gaan naar de dealer is denk ik de beste optie.
signature ruimte te huur ;-)
Verhuurd :!:
john w
Berichten: 86
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 23:21

gps antenne

Bericht door john w »

Dat wordt moeilijk, hij is 2,3 0f misschien wel 6e hands.Ik hen er daarom ook geen papieren van. Ik weet in ieder geval wel zeker dat hij niet is gejat!
Maar als ik hem zo naar een dealer breng zal dat wel een aardige rekening en een hoopvragen worden denk ik.

Bedankt in ieder geval voor je informatie.

Groeten,John.
Plaats reactie