| Auteur |
Bericht |
ElektroGod
|
Geplaatst: Wo 18 Okt 2006, 17:24 Onderwerp: USB dmx512-controller voor Daslight |
|
|
Beste,
Ik ga binnenkort een USB dmx512-controller maken. Als software zou ik hiervoor graag Daslight gebruiken. Kan ik Daslight op eender welke controller draaien of zit hierop een beveiliging? Hebben jullie voorkeuren voor de controller?
alvast bedankt,
ElektroGod
|
|
| Naar boven |
|
Mat Janssen Moderator

|
Geplaatst: Wo 18 Okt 2006, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Geen idee, nog nooit met zoeen ding gewerkt.
Maar ik ben hier niet de enige, dus even afwachten dan komen de antwoorden binnen gevallen. _________________ signature ruimte te huur
Verhuurd
|
|
| Naar boven |
|
deejayke

Geregistreerd op: 5-7-2004 Berichten: 1075 Woonplaats: antwerpen, belgie
|
Geplaatst: Do 19 Okt 2006, 10:44 Onderwerp: |
|
|
daslight heeft zijn EIGEN controllers dus het zal helemaal niet simpel zijn om dit te doen freestyler is ook een sterk programma en ondersteund veel controllers (zowel zelfbouw als bestaande)...
grtzzzz _________________ Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
new >> www.ffxs.nl/DIY-elektro
|
|
| Naar boven |
|
dj jens

|
Geplaatst: Do 19 Okt 2006, 17:37 Onderwerp: |
|
|
idd de elektuur heeft een goede dmx controller bescheven en daatr is ook die software bij aanbevolen. _________________ www.schematheek.net
|
|
| Naar boven |
|
deejayke

|
Geplaatst: Do 19 Okt 2006, 20:58 Onderwerp: |
|
|
idd jens,
bij mijn weten was het overlaatst al de 2de dmx interface voor computer die elektuur publiceerde...
avr dmx (de eerste)
en type: oksidizer (maand of twee terug)
maar als ElektroGod eens gaat zien op de site van freestyler zal hy ongetwijfeld verschieten hoeveel interfaces (en van verschillende merken en types enz...) ondersteund worden door de software... (28 als ik nog kan tellen :p )
http://users.pandora.be/freestylerdmx/
grtzzz _________________ Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
theorie is wanneer je alles weet maar niets werkt. Praktijk is wanneer alles werkt maar je niet weet waarom. vaak gaan deze samen, niets werkt en niemand weet waarom
|
|
| Naar boven |
|
ElektroGod
|
Geplaatst: Za 21 Okt 2006, 17:04 Onderwerp: |
|
|
Ik heb freestyler reeds uitgeprobeert, maar de 3D weergave werkte niet. Vandaar dat ik Daslight verkoos. Maar ja, dan maar zonder 3D.
Ik heb die Elektuur-controllers eens bekenen, maar die van Digital Enlightenment lijkt mij beter. Heeft iemand ervaringen met deze controller of kan ik beter een andere kiezen (met 512 kanalen)?
|
|
| Naar boven |
|
CowBeast
|
Geplaatst: Ma 1 Jan 2007, 22:09 Onderwerp: |
|
|
De 3D weergave werkt! Bij mij toch. Maar dit is enkel het geval bij de nieuwste versie! Misschien moet u even alles eraf gooien en opnieuw installeren! Ik vind het een zeer goed programa. En ik ben momenteel bezig met de bouw van de USB/DMX interface van elektruur (de 2de) _________________ Visit http://www.cowbeast.be
|
|
| Naar boven |
|
Bassie
|
|
| Naar boven |
|
CowBeast
|
Geplaatst: Zo 14 Jan 2007, 23:27 Onderwerp: |
|
|
Bij mijn wete kost die rond de 75 € _________________ Visit http://www.cowbeast.be
Laatst aangepast door CowBeast op Za 15 Dec 2007, 17:23, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
nonkel dw
|
Geplaatst: Zo 11 Feb 2007, 16:10 Onderwerp: |
|
|
hallo
ik had even een vraag ik ben nu zo wat aan het experimenteren met free styler maar dit lukt niet naar behoren
ik kan toestellen in voegen en kleuren en gobo's aan passen maar hoe krijg ik deze in groep gestuurt en hoe krijg ik deze in 3d te zien
bij kan hij 3d niet laden dan geeft hij een eror
zouden jullie me opweg kunnne helpen ?
|
|
| Naar boven |
|
CowBeast
|
Geplaatst: Zo 11 Feb 2007, 22:43 Onderwerp: |
|
|
Bij mij werk alles op en top. Ik heb zelf een interface gemaakt en die werkt PERFECT.
Welke error krijg je? heb je Reinstall al eens geprobeerd? Heb je wel de nieuwste versie? _________________ Visit http://www.cowbeast.be
|
|
| Naar boven |
|
nonkel dw
|
Geplaatst: Zo 18 Feb 2007, 14:38 Onderwerp: |
|
|
sorry voor de laate replay
ik heb heel de zaak nog eens terug geinstalt
maar ik grijg nog altijd een eror " an invalid argement was encountered"
hoe kan je subgroepen aanmaken ik snap van dat programma geen bal ik vind dit nog al ingewikkeld in elkaar gestoken mms kunnen jullie me helpen
maar de 3d vind ik spijtig dat dit niet werkt
|
|
| Naar boven |
|
CowBeast
|
Geplaatst: Di 27 Feb 2007, 20:21 Onderwerp: |
|
|
Wel ik heb alles gewoon geinstalleerd, niks speciaals gedaan. En alles werkt perfect, zonder fouten en problemen.
Op de site van freestyler kan je ook een nederlandstalige handleiding downloaden. Miscchien als je deze even hebt doorgelezen dat je dan alles snapt (ik heb het ook zo gedaan).
En misschien moet je ook je error eens op het FS forum posten. Zij gaan je daar beter kunnen helpen dan hier! _________________ Visit http://www.cowbeast.be
|
|
| Naar boven |
|
deejayke

|
Geplaatst: Di 27 Feb 2007, 23:50 Onderwerp: |
|
|
@nonkel dw:
misschien dat je videokaart in je pc de 3D niet ondersteund? had dit onlangs met een spelletje. nieuwere videokaart en het spel werkt wel.
ik weet niet of het dringend is maar als je wil maak ik in begin april wel eens een 'simpelere' (hopelijk simpeler dan de helpfunctie) cursus over freestyler.
m.v.g. _________________ Een spoel is als een vrouw, altijd tegen werken!
|
|
| Naar boven |
|
nonkel dw
|
Geplaatst: Vr 2 Mrt 2007, 18:06 Onderwerp: |
|
|
je mag altijd een simpel handleiding maken
Tip ; schermafbeelding I,P,V veel tekst
|
|
| Naar boven |
|
johannuz
|
Geplaatst: Vr 14 Dec 2007, 23:53 Onderwerp: |
|
|
Hey hallo,
ik ben hier ook nieuw...
ma heb ook ff vraagje. heb dmx4all aangeschaft en gebruik freestyler de nieuwste. alles werkt perfect movingheads doen het prima... maar alleen als ik op de knop 3d klik krijg ik een melding "failed to open dll function" heeft iemand enige idee hoe ik dat op kan lossen? want 3d doet het niet.
ik hoor graag een reactie van jullie!
iig alvast bedankt!
mvg Johan
|
|
| Naar boven |
|
CowBeast
|
Geplaatst: Za 15 Dec 2007, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je met die fout beter eens naar het helpforum van freestylers gaat. Daar gaan ze je een vaster antwoord kunnen geven dan hier! _________________ Visit http://www.cowbeast.be
|
|
| Naar boven |
|
SSWirdo
|
Geplaatst: Ma 16 Jun 2008, 22:38 Onderwerp: 3D werkt niet |
|
|
Bij mij werkte de 3D weergave eerst ook niet maar ik heb wat rondgezocht en een andere manier gevonden om het te laten werken. Als je dat probleem nog steeds hebt kun je mailen naar sswirdo@hotmail.com en dan probeer ik je verder te helpen.
Greets
SSWirdo
| ElektroGod schreef: |
Ik heb freestyler reeds uitgeprobeert, maar de 3D weergave werkte niet. Vandaar dat ik Daslight verkoos. Maar ja, dan maar zonder 3D.
Ik heb die Elektuur-controllers eens bekenen, maar die van Digital Enlightenment lijkt mij beter. Heeft iemand ervaringen met deze controller of kan ik beter een andere kiezen (met 512 kanalen)? |
|
|
| Naar boven |
|
Djreddevil

|
Geplaatst: Vr 19 Feb 2010, 14:45 Onderwerp: |
|
|
| ElektroGod schreef: |
Ik heb die Elektuur-controllers eens bekenen, maar die van Digital Enlightenment lijkt mij beter. Heeft iemand ervaringen met deze controller of kan ik beter een andere kiezen (met 512 kanalen)? |
Als je de 3d weergave wilt besturen, moet je bij interface : 'virtual interface' aanvinken.
ik had dat probleem ook  _________________ Met vriendelijke groet,
Dj red devil
|
|
| Naar boven |
|
4rThu®
|
Geplaatst: Vr 22 Jul 2011, 21:49 Onderwerp: |
|
|
| ik kan het hele schema nergens zien. het lijkt me leuk om een usb-dmx controller zelf te maken maar niet makkelijk zonder schema
|
|
| Naar boven |
|