| Auteur |
Bericht |
Mandy

|
Geplaatst: Do 4 Mrt 2010, 21:05 Onderwerp: Automatische CV regelaar |
|
|
Automatische CV regelaar
Ik woon zoals de meeste mensen in Nederland in een huurwoning. Het nadeel is dat je niets mag veranderen aan bestaande leidingen of apparatuur.
Met name in de winter vind ik het onprettig dat het huis koud is,
als ik thuis kom van werk.
Het duurt altijd best lang voordat het huis op temperatuur is.
Ik had een soort kast in gedachten dat de thermostaat kan aansturen met een klok. Ik denk dat deze dingen al bestaan, maar zoals ik al aangeef, ik denk niet dat ik die kan inbouwen in mijn huis.
Maar als iemand een link weet naar deze apparatuur, zie ik die graag.
Misschien wil/kan iemand mij helpen met het maken van een blokschema waar het apparaat op de tekening uit kan bestaan.
De blauwe cirkel is symbolisch weergegeven waarmee het Remeha apparaat aangedreven kan worden.
Het enige nadeel van deze opstelling is dat het niet werkt als ik bv. te vroeg thuis kom van werk. Dit kan eventueel opgelost worden door de verwarming te activeren op een minimale tijdstip.

Automatic Heating Controller.JPG - 467 keer
|
|
| Naar boven |
|
stynus Moderator

Geregistreerd op: 16-5-2003 Berichten: 5533 Woonplaats: Lommel (België)
|
|
| Naar boven |
|
Mandy

|
Geplaatst: Do 4 Mrt 2010, 21:21 Onderwerp: |
|
|
ok dan maar eens kijken naar een link, het is een veel eenvoudiger plan dan zo n mandy oplossing.
Laatst aangepast door Mandy op Zo 14 Mrt 2010, 0:15, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Mandy

|
|
| Naar boven |
|
vandam
|
Geplaatst: Vr 5 Mrt 2010, 0:35 Onderwerp: |
|
|
| Wel even uitzoeken of je met een modulerende of aan/uit ketel te maken hebt....
|
|
| Naar boven |
|
Mandy

|
Geplaatst: Zo 14 Mrt 2010, 0:07 Onderwerp: |
|
|
| Werkt zo n klok systeem niet op modulerend of op aan/uit? Ik zal onderzoeken wat ik heb.
|
|
| Naar boven |
|
jack82
|
Geplaatst: Za 27 Mrt 2010, 0:22 Onderwerp: |
|
|
Je hebt thermostaten die modulerend werken en er zijn ook nog die schakelend werken.
Aangezien je een remeha thermostaat hebt zal dit aangelsoten zijn via de "bus" van de ketel. Kun je controleren. op klem 1+2 zit de bus en op klem 3+4 zit het schakelend contact.
Als je met deze thermostaat op modulerend zit en je kunt een leuke aan uit thermostaat kopen buiten de thermostaat aansluiten ook even de draadjes op de ketel omzetten van 1+2 naar 3+4 en dan zou het in theorie moeten werken.
Gr Jack _________________ Gaat niet bestaat niet.
Met electronica is alles mogelijk
|
|
| Naar boven |
|